خبرگزاری کار ایران

ولایتی در دیدار با نمایندگان و نخبگان خوزستان:

رئیس جمهور فرانسه تا پله‌های الیزه برای بدرقه ما می‌آمد

کد خبر : ۶۳۱۷۰

وی با بیان اینکه رابطه بین کشورها رابطه بین آدم‌ها است و اگر ما با زبانی که دنیا می‌فهمد حرف نزنیم نه آنها زبان ما را متوجه خواهند شد و نه ما زبان آنها را می‌فهمیم اظهار داشت:زبان بین‌‌المللی زبان خاص خود را دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه گفتگوهای بین المللی زبان خاص خود را دارد اظهار داشت: رابطه بین کشورها رابطه بین آدم‌ها است و اگر ما با زبانی که دنیا می‌فهمد حرف نزنیم نه آنها زبان ما را متوجه خواهند شد و نه ما زبان آنها را می‌فهمیم.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر ولایتی عضو ائتلاف پیشرفت در دیدار با نمایندگان و نخبگان استان خوزستان ضمن عرض تسلیت به مناسبت جان باختن عده‌ای در زلزله امروز استان سیستان و بلوچستان و زلزله چند روز پیش استان بوشهر اظهار داشت: امیدوارم خداوند به بازماندگان صبر و اجر عنایت فرماید.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد: در مورد خوزستان سخن بسیار است اما کم گفته شده، البته کتابی را بنده اخیراً راجع‌به خوزستان نوشته‌ام اما هرچه راجع‌به خوزستان بگوییم باز هم کم است.

وی در ادامه به دانشگاه جامع جندی‌شاپور اشاره و اضافه کرد: خوزستان همواره پناهگاه طرفداران اهل بیت بوده و علمای این دیار نقش مهمی در تثبیت فرهنگ و اعتقادات شیعه داشتند.

ولایتی همچنین به مرحوم سیدعبدالحسین لاری که اولین بار ولایت فقیه را در جنوب مطرح کرد اشاره و بیان داشت: وی به امر میرزای شیرازی فتوای جهاد علیه انگلیسی‌ها را نیز صادر کردند؛ ما اگر بخواهیم از علما و بزرگان خوزستان بگوییم می‌توان به علامه وحید بهبهانی اشاره کرد که اصالتاً اصفهانی بود اما 30 سال در بهبهان ماند و پایه‌های تشیع را در آنجا محکم کرد.

عضو ائتلاف پیشرفت با تأکید براینکه خوزستان واقعاً یک گنجینه عظیم است و هنوز هم ریشه بسیاری از معارف اسلامی و شیعی که ما داریم در خوزستان است تصریح کرد:‌ البته بنده مطلع بودم تقریباً یک سوم تا یک چهارم آب ایران در خوزستان قرار دارد اما مردم این دیار از آب شرب محرومند و هوای آلوده و مشکلات بهداشتی و مسائل دیگری نیز وجود دارد که حتماً باید در اولویت قرار گرفته شود.

ولایتی با تأکید براینکه استان خوزستان اگر به لحاظ زراعتی مورد توجه باشد به تنهایی غذای کل ایران را تأمین می‌کند، گفت: در سال 42 از خطه خوزستان گندم صادر می‌شد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در ادامه سخنان خود اظهار داشت: آینده جمهوری اسلامی ایران آینده‌ درخشانی است و ظرفیت پیشرفتی را داراست که با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست و ما به چشم‌انداز 1404 که مقام معظم رهبری ترسیم کردند خواهیم رسید، البته مشروط براینکه کار به دست کاردان سپرده شود و ظرفیت‌های کشور که کم هم نیست به‌جا مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: باید از افرادی که ظرفیت کاری را ندارند استفاده نشود و در واقع کسانی که توانایی انجام مسوولیتی را دارند باید در حوزه‌های مختلف حضور یابند، چرا که امروزه کار اداره کشور یک امر تفننی نیست بلکه تکلیف شرعی است و اگر کسی بتواند کاری کند اما آن را انجام ندهد مسئول است و امام خمینی نیز (ره) فرمودند که حفظ نظام از اوجب واجبات است.

ولایتی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران پایگاه اهل بیت است و خداوند نعمت‌های زیادی داده که مهم‌تر از همه آنها مردم کاردان، نجیب، با فرهنگ و سابقه فرهنگی چند هزار ساله هستند و این خود بزرگترین نعمت است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه هیچ کشور و ملتی به اندازه ایران به اسلام خدمت نکرده است، یادآور شد: در حال حاضر نیز هیچ کشوری مثل مردم ایران چه شیعه و چه سنی پای اسلام نایستاده است.

وی با بیان اینکه ما یک کشتی را حامل امکانات برای مردم بوسنی فرستادیم اما همین کشورهایی که مدعی اسلام هستند آن را در دریای مدیترانه مصادره کردند اظهار داشت: ایران قصد کمک به مردم مسلمان سنی بوسنی را داشت، در واقع ما بین کشورهای اسلامی بیشترین کمک را به فلسطین و بوسنی کرده‌ایم و این نشان می‌دهد که ایران پایگاه اسلام است.

ولایتی در ادامه سخنان خود یادآور شد: رمضان‌ عبدالله به من گفت می‌خواستیم با موشک‌های والفجر 5 تل آویو را بزنیم یکی از همین انقلابیون شمال آفریقا گفت که هرجا را می‌خواهید بزنید اما تل اویو را نه اما ما این کار را انجام دادیم و 3 میلیون صهیونیست از ترس به پناهگاهها رفتند از این‌رو باید گفت جمهوری اسلامی ایران چنین جایگاهی دارد.

عضو ائتلاف پیشرفت با بیان اینکه بخشی از اختلافاتی که پیش آمده ناشی از تحریم و بخشی دیگر نیز مربوط به مدیریت است تاکید کرد: با مدیریت درست می‌توان روابط خارجی را حل کرد، دلیلی ندارد با همه دنیا بد باشیم؛ در زمان جنگ بسیاری از کشورها از صدام حمایت می‌کردند اما وزرای خارجه کشورها در سازمان ملل برای دیدار با ما صف می کشیدند و در واقع ما در سازمان ملل پیروز شدیم و رئیس سازمان ملل گفت صدام متجاوز است و 15 عضو شورای امنیت نیز این مسئله را تأیید کردند.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امام (ره) دو خواسته مهم داشتند؛ یکی اینکه سرزمین ما از اشغال عراق آزاد شود و دیگری اینکه متجاوز معلوم شود،هر دو خواسته امام محقق شد و تجاوز صدام حسین به ایران در سازمان ملل ثبت شد.

ولایتی در خصوص رابطه خارجی و بین‌المللی نیز اظهار داشت: اصلاح روابط خارجی از موضع عزت در چارچوب اصول و حفظ ارزش‌های انقلاب و رهنمودهای رهبری باید صورت گیرد و ما این مسئله را برمبنای 16 سال فعالیت خود مطرح می‌کنیم.

وزیر اسبق امور خارجه با تأکید براینکه رابطه بین کشورها، رابطه بین آدم‌ها است، گفت: ما با مسئولان همه کشورها به جز آنهایی که نمی‌خواستیم رابطه داشته باشیم رفیق بودیم؛ آقای میتران رئیس جمهور فرانسه در ملاقاتی به بنده گفت هر وقت از اینجا عبور می‌کنید گزارشی را به ما ارائه کن که آیا رابطه با ایران خوب است یا خیر؛ وی اظهار علاقه کرد که در ماه سپتامبر به ایران بیاید و چون بنده در سفر سازمان ملل بودم اکتبر را پیشنهاد دادم که میتران هم آن را قبول کرد؛ میتران فرد برجسته‌ای بود و به راحتی با هر کسی نشست و برخاست نداشت اما تا پله‌های الیزه برای بدرقه ما می‌آمد.

وی با بیان اینکه رابطه بین کشورها رابطه بین آدم‌ها است و اگر ما با زبانی که دنیا می‌فهمد حرف نزنیم نه آنها زبان ما را متوجه خواهند شد و نه ما زبان آنها را می‌فهمیم اظهار داشت:زبان بین‌‌المللی زبان خاص خود را دارد.

ولایتی در ادامه تصریح کرد: تکلیف ما این است که به کشور امام زمان خدمت کنیم تا به صاحبش برسد و تبعیت از رهبری رمز ماندگاری و عزت این کشور است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پایان خطاب به نمایندگان مجلس و نخبگان استان خوزستان تصریح کرد: ما دیر شروع کردیم اما حالا که شروع کردیم سعی می‌کنیم به همه جای ایران سر بزنیم، ما در حال حاضر به تکلیف عمل می‌کنیم و مأمور به نتیجه نیستیم.

جواد سعدون زاده نماینده مردم آبادان،سید شکرخدا موسوی نماینده اهواز، عبدالله تمیمی نماینده مردم شادگان، ناصر سودانی نماینده مردم اهواز، محمد سادات ابراهیمی نماینده شوشتر، سید شمس الدین بهمئی نماینده رامهرمز و رامشیر، نوذر شفیعی نماینده ممسنی در مجلس در این مراسم حضور داشتند.

در این جلسه نمایندگان و نخبگان استان خوزستان از علی اکبر ولایتی برای حضور در انتخابات دعوت به عمل آوردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز