خبرگزاری کار ایران

تعرفه های خدماتی مناطق ویژه اقتصادی اعلام شد

کد خبر : ۶۳۱۲۹

سازمان مسئول هر یک از مناطق ویژه اقتصادی ضمن رعایت صرفه و صلاح و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی می تواند حسب مورد حداکثر تا ده درصد تخفیف در مقایسه با تعرفه مصوب، برای واحدهای خاص اعمال کند.

با موافقت دولت، تعرفه های خدماتی سال 1391 سازمانهای مناطق ویژه اقتصادی تعیین شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده(4) قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی -مصوب 1384- تصویب کرد؛ تعرفه های خدماتی سال 1391 سازمانهای مناطق ویژه اقتصادی (لاوان، بندر امام خمینی(ره)، بندر بوشهر، بندر شهید رجایی، بندر نوشهر، بندر امیرآباد، سهلان، پیام، یزد، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، پتروشیمی، انرژی پارس، کشتی سازی خلیج فارس) تعیین شد.

بر این اساس، سازمان مسئول هر یک از مناطق ویژه اقتصادی ضمن رعایت صرفه و صلاح و ایجاد جذابیت سرمایه گذاری و بهبود وضعیت واحدهای تولیدی می تواند حسب مورد حداکثر تا ده درصد تخفیف در مقایسه با تعرفه مصوب، برای واحدهای خاص اعمال کند.

تعرفه وجوه دریافتی از بابت محصولات صادراتی از منطقه ویژه اقتصادی به خارج از کشور نیز از تخفیف معادل پنج تا ده درصد در مقایسه با تعرفه مصوب برخوردار خواهد بود.

همچنین کالای خارجی که از مناطق ویژه اقتصادی(بنادر شهدی رجایی، امام خمینی(ره)، بوشهر، نوشهر و امیرآباد) به سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انتقال می یابد، کالای ترانزیت خارجی محسوب شده و از پرداخت تعرفه هزینه حفاظت، پاکسازی، نظافت، بهداشت و حراست از منطقه ویژه اقتصادی تعرفه های خاص مناطقه ویژه اقتصادی یاد شده، معاف است.

این مصوبه پس از تایید رئیس جمهور، از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز