خبرگزاری کار ایران

سروری تاکید کرد:

مسئولان نسبت به موضوع زلزله‌های اخیر حساس شوند

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۱۸

انتظار می‌رود اعضای جدیدی که وارد شورا‌ها می‌شوند از اقدامات و تجربه شوراهای قبلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند تا اقدامات مثبت و کار گشای شورا‌ها ابتر باقی نماند.

رییس ستاد خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با ابراز تاسف از تلفات جانی و خسارت مالی براثر وقوع زلزله در نقاط شهری و روستایی از کم کاری دستگاه‌های مرتبط درباره نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده و هم چنین کم کاری برخی شورا‌ها در این زمینه انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا، پرویز سروری با ابراز همدردی با زلزله‌زدگان گفت: شوراهای می‌توانند با مجموعه مدیریت شهری و دستگاه‌های دولتی که در خصوص نوسازی و احیای بافت‌های فرسوده داری مسئولیت هستند وارد عمل شده تا بتوانند با بسیج امکانات و توان‌های علمی و تخصص برای اینگونه حوادث غیرمترقبه چاره اندیشی کنند.

وی با اشاره به وجود بافت‌های ناپایدار و فرسوده در تمامی شهر و شهرستان‌ها و روستاهای کشور افزود: ما این انتظار را نداریم که شورا‌ها وارد فازهای عملیاتی در این زمینه بشوند بلکه انتظار آن می‌رود تا اعضای شورا‌ها که نمایندگان واقعی مردم هستند نسبت به موضوع حساس شده و با بکارگیری توان و ظرفیت‌‌ها نیروهای دستگاه‌ها مختلف و جمع کردن آن‌ها در دور یک میز از حداکثر توان موجود برای ساماندهی و احیای بافت‌های فرسوده استفاده کنند.

رییس ستاد خدمتگزاران با اشاره به اینکه در بعضی از شهر‌ها این اقدام صورت گرفته است گفت: لازم است شورا‌ها بواسطه اعضای خود در این زمینه به صورت جدی وارد عمل شوند تا هرچه سریع‌تر بتوانند بر اساس توان و ظرفیت‌های موجود برای مقابله با این تهدید طبیعی اقدامات لازم و ضروری را بعمل آورند و از سوی دیگر دستگاه‌های کم کار را نیز معرفی کنند چراکه همه ما در برابر جان و مال همنوعان خود مسئول هستیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد اعضای شورا‌ها نیز گفت: این افزایش می‌تواند زمنیه تشکیل کمیته‌های تخصصی را برای ارایه راهکارهای اجرای جهت حل معضلات و مشکلات شهری فراهم سازد تا شورا‌ها قادر باشند با انجام اقدامات کار‌شناسی از توان سایر بخش‌های تخصصی نیز به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

سروری هم چنین تاکید کرد: این انتظار می‌رود اعضای جدیدی که وارد شورا‌ها می‌شوند از اقدامات و تجربه شوراهای قبلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند تا اقدامات مثبت و کار گشای شورا‌ها ابتر باقی نماند.

وی با اشاره به وقوع زلزله در استان‌های جنوب و جنوب شرقی تاکید کرد: اگر این انتظار را داشته باشیم که صاحبان املاک روستایی و شهری در بخش‌های محروم بتوانند به تنهایی برای مقاوم سازی وارد عمل شوند انتظار بیهوده‌ای است. چراکه باید شورا‌ها پیگیر زمینه سازی ارایه تسهیلات از دستگا‌ه‌های متولی برای این اقشار باشند.

سروری باتشکر از همراهی برخی شورا‌ها درکاهش آلام زلزله زدگان و پیگیری‌های بعمل آمده برای اقدامات نوسازی بافت تخریب شده گفت: زلزله‌های اخیر باید خواب مسئولان و شورا‌ها را برهم بزند تا آن‌ها نسبت به این موضوع حساس شوند و بتوانند پاسخگو و پیگیر مطالبات مردم باشند، زیرا شورا‌ها می‌توانند با تصمیم سازی و تصمیم گیری و پیگیری و نظارت، گام‌های برداشته شده را در حوزه‌های محلی برای مقابله با این‌گونه حوادث تقویت کنند.

در پایان وی تاکید کرد: اگر چنین حوادثی در کلان شهر‌ها باتوجه به پیچیدگی‌های شهری و معضلات خاموش آن‌ها به وقوع بپیوندد مدیریت‌ها و ساختارهای مسئول چه باید کنند؟!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز