خبرگزاری کار ایران

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:

تعیین مالیات و عوارض 6 درصدی برای ارزش افزوده کالاها

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۹۳

نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی در سال 92 به میزان 6 درصد تعیین شد.

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه پنجم توسعه، نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی در سال 92 به میزان 6 درصد تعیین شد.

به گزارش ایلنا، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده کالاها و خدمات عمومی در سال 92 به میزان 6 درصد تعیین شد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تبصره 2 ماده 117 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران كه مقرر می دارد،‌ نرخ مالیات و عوارض بر ارزش افزوده از سال اول برنامه سالانه به میزان یک درصد افزایش یابد، بنابراین این نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده كالاها و خدمات عمومی از ابتدای سال 1392، شش درصد است.

این گزارش می افزاید: به منظور جلوگیری از هرگونه مشكلات اجرایی از مودیان مالیاتی مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده درخواست می شود كه از ابتدای سال 1392 در كلیه مبادلات اقتصادی فیمابین (عرضه كالاها و ارائه خدمات عمومی) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ شش درصد (6.3 درصد مالیات و 4.2 درصد عوارض) در صورتحساب های صادره اعمال و از خریداران اخذ نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز