خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان اعلام کرد:

آلودگی هوا هزینه درمان كارگران ایلامی را افزایش داد

asdasd
کد خبر : ۶۲۸۹۶

«آلودگی‌ شدید و دائمی هوای شهر ایلام باعث شده است نیروی کار در معرض مخاطرات جدی و آسیب‌های غیر قابل جبران قرار بگیرند/ كارگران ایلامی تاثیرات پدیده ریزگرد‌ها را به وضوح بر قرنیه چشم، قلب و ریه خود احساس می‌كنند.»

دبیر خانه کارگر ایلام، استانی كه در اغلب فصول سال هوایی غبارآلود دارد اعلام کرد: پدیده ریزگرد‌ها تاثیر غیر قابل جبرانی بر سلامت کارگرانی دارد که در شرایط سخت و زیان آور و یا در فضای باز کار می‌کنند.

«علی غیاثی» با اشاره به اینکه میزان آلودگی هوای ایلام بر اثر ورود ریزگرد‌ها  به مرحله هشدار رسیده است، به ایلنا گفت: در شرایطی که سلامت کارگران هر لحظه با وجود پدیده گرد و غبار در بسیاری از استان‌ها از جمله ایلام تهدید می‌شود، تاکنون اقدام جدی و قابل ملاحظه‌ای از سوی مسئولان مشاهده نشده است.

این فعال كارگری با بیان اینکه آلودگی هوا بویژه افزایش ریزگرد‌ها در بهره وری کارگران تاثیر منفی دارد، افزود: كارگران ایلامی كه در فضای باز كار می‌كنند تاثیرات پدیده ریزگرد‌ها را به وضوح بر قرنیه چشم، قلب و ریه خود احساس می‌كنند.

غیاثی با اعلام افزایش هزینه‌های بهداشتی و درمانی کارگران بدلیل ریزگرد‌ها، تصریح کرد: به گفته پزشكان، بیماری‌های قلبی عروقی، امراض انسدادی مزمن ریه، آسم و آلرژی، افسردگی و اضطراب گریبانگیر مردم ایلام شده است.

دبیر خانه کارگر ایلام با اشاره به اینکه فعالیت نیروی کار در محیط‌های ناسالم اینچنینی علاوه بر مشکلات جسمی باعث مشکلات روحی روانی نیز شده است، متذکر شد: آلودگی‌ شدید و دائمی هوای شهر ایلام باعث شده است نیروی کار در معرض مخاطرات جدی و آسیب‌های غیر قابل جبران قرار بگیرند.

غیاثی افزود: شرایط سایر مردم ایلام نیز بهتر از كارگران نیست. سر درد، دل پیچه، سرگیجه، خارش چشم، التهاب گلو و سوزش و درد سینه از دیگر عوارضی است که با ورود ریزگرد‌ها به کشور در بین مردم ایلام دیده می‌شود و موجب مراجعه مکرر آنان به مراکز درمانی و افزایش هزینه‌های درمان آنان شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز