خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت مدیره‌ی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان در گفتگو با ایلنا:

باید انتظار کاهش فروش را در نمایشگاه داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۸۷

عبدالعظیم فریدون تاكید كرد: وقتی حضور مخاطبان ما کاهش پیدا کند و قیمت کتاب‌ها هم بیشتر شود، طبیعی است که باید انتظار کاهش فروش آثار را داشته باشیم.

ایلنا: «عبدالعظیم فریدون»؛ رئیس هیأت مدیره‌ی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، وضعیت ناشران کودک و نوجوان حاضر در نمایشگاه کتاب تهران را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون با اعلام عدم کاهش تعداد ناشران کودک و نوجوان حاضر در نمایشگاه به نسبت سال گذشته، گفت: تعداد ۲۴۰ ناشر کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال حضور دارند و این تعداد قطعی است. تعداد آثار این ناشران هم هنوز مشخص نیست، اما به نسبت سال قبل به خصوص در بخش عناوین چاپ اول کاهش خواهد داشت و البته این مسئله منحصر به نشر کودک و نوجوان نیست و تمام حوزه‌ها با چنین مسئله‌ای روبرو هستند.
به گفته او؛ متراژ غرفه‌های ناشران کودک و نوجوان هم مثل سال گذشته‌‌ همان ۶۵۰۰ متر مربع متراژ مفید است که شامل سالن‌های ۲۲-۲۳-۲۴ و ۲۵ است.
فریدون، وضعیت نشر کودک و نوجوان را در آستانه نمایشگاه کتاب اینگونه توصیف کرد: نشر کودک و نوجوان جدا از نشر بزرگسالان نیست و مثل سایر حوزه‌ها، این بخش هم متأثر از وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه است. از مسائل و مشکلات انحصاری نشر کودک و نوجوان می‌توان به تغییر زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان اشاره کرد که تلاقی آن به نمایشگاه، می‌تواند بر استقبال و حضور مخاطبان تاثیر بگذارد. این مشکل بر مشکلات و مسائل سال‌های قبل اضافه شده است.
رئیس هیأت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ادامه داد: مشکلی که همچنان برای این حوزه وجود دارد، محل قرارگیری غرفه‌های کودک و نوجوان است که به غیر از ناشران کمک آموزشی، ناشران کودک و نوجوان دور‌ترین قسمت نمایشگاه را به خود اختصاص داده‌اند. محل قرارگیری غرفه‌ها جایی است که بچه‌ها برای رسیدن به آن باید مسیری طولانی و تقریبآ ناهموار و سربالایی را طی کنند. این مسئله همیشه از جانب ما مطرح بوده که‌ای کاش به خاطر بچه‌ها و نه به خاطر ناشران، جایی در ورودی نمایشگاه به ناشران کودک و نوجوان اختصاص داده شود. تأکید می‌کنم که این خواسته به دلیل راحتی بچه‌هاست و خود ناشران که از صبح تا شب در محل مستقر هستند و این مسیر تأثیری برای آن‌ها ندارد.
او در پایان در مورد فروش احتمالی بخش کودک و نوجوان در نمایشگاه امسال گفت: مشخص است که اگر حضور مخاطبان ما کمتر شود و قیمت‌ها هم افزایش بیابد، باید انتظار کاهش فروش را داشته باشیم. البته ما امیدواریم که این اتفاق رخ ندهد، اما پائین آمدن فروش با این شرایط طبیعی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز