خبرگزاری کار ایران

معاونت اجتماعی مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

برخورد با صیادان غیرمجاز تشدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۵۳

در راستای حفاظت از منابع ارزشمند آبزی با انجام یک هزار و ۱۴۰ مرحله گشت دریایی و هزار و ۸۱۰ مرحله گشت ساحلی، هفت هزار و ۹۳۱ فروند شناور، هزار و ۶۰۰ باب از اماکن، صیدگاه‌ها و مراکز عرضه و توزیع آبزیان مورد بازرسی و بازدید قرار گرفتند.

ایلنا: معاونت اجتماعی مرزبانی ناجا گفت: دریابانی چابهار بیش از ۱۵۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در نیمه اول فروردین ماه امسال کشف کرد.

سرهنگ نیکو فرد در گفت‌و‌گو خبرنگار ایلنا با اعلام اقدامات انجام شده و عملکرد مرزبانی، گفت: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و امنیتی، مأموران دریابانی با پوشش و کنترل سواحل جنوب استان، انجام گشت‌های دریایی فعال در حوزه آبهای سرزمینی، کارهای اطلاعاتی و بکارگیری منابع خبری در سطح حوزه مأموریتی توانستند از خروج سرمایه‌های ملی جلوگیری و افراد مرتبط در این زمینه را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی و اقدامات خوبی که از سوی کارکنان پایگاه‌های یگانهای حفاظت شیلات استانهای ساحلی صورت گرفت، موفقیت‌های زیادی در این ایام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کسب کرده‌ایم.

وی افزود: در راستای حفاظت از منابع ارزشمند آبزی با انجام یک هزار و ۱۴۰ مرحله گشت دریایی و هزار و ۸۱۰ مرحله گشت ساحلی، هفت هزار و ۹۳۱ فروند شناور، هزار و ۶۰۰ باب از اماکن، صیدگاه‌ها و مراکز عرضه و توزیع آبزیان مورد بازرسی و بازدید قرار گرفتند.

وی با اشاره به دستگیری ۲۴۵ متهم در این رابطه از توقیف ۳۸ فروند شناور صیادان متخلف و کشف پنج هزار و ۵۷ کیلوگرم انواع آبزیان در نیمه اول فروردین ماه سال جاری خبر داد.

به گفته سرهنگ نیکوفرد، طی این مدت، ۶۰ هزار و ۲۹۹ رشته انواع دام و تور و ۲۶ فروند قایق پارویی صیادان متخلف و غیرمجاز توقیف شد.

وی با اشاره به تعامل و هماهنگی بسیار خوب فرمانده هان دریابانی و انتظامی استان‌ها و همچنین یگانهای حفاظت شیلات در استان‌های ساحلی بر تشدید برخورد با صیادان غیرمجاز در بحث حفاظت از منابع ارزشمند آبزی کشور تاکید کرد.

وی از کشف ۱۵۱ هزار و ۷۸۰ لیتر فرآورده‌های سوختی قاچاق در نیمه اول فروردین ماه امسال خبر داد و افزود: در این رابطه، ۱۵۹ قاچاقچی دستگیر، ۹۵ فروند شناور و ۴۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

معاونت اجتماعی مرزبانی ناجا در ادامه با اشاره به دستگیری ۱۹ قاچاقچی سوخت از کشف بیش از ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق خبر داد و گفت: مرزداران هنگ مرزی سراوان با تشدید اقدامات کنترلی و اجرای تاکتیک‌های مؤثر عملیاتی علیه قاچاقچیان موفق شدند از خروج مقادیر قابل توجهی مواد سوختی از کشور جلوگیری کنند و در این رابطه مأموران هنگ موفق به توقیف ۱۹ دستگاه خودرو حامل سوخت قاچاق شدند.

وی با تاکید براینکه برخورد با متجاوزان به حریم امنیتی مرز و قاچاقچیان به صورت جدی در دستور کار مرزبانی قرار دارد، اظهار داشت: قاچاقچیان و سودجویان سلامت اقتصادی و اجتماعی را هدف گرفته‌اند و این افراد باید بدانند نقطه امنی برای فعالیتشان در نوار مرزی منطقه وجود ندارد و تجاوز به حریم امنیتی ممنوعه هزینه زیادی را برای آن‌ها به همراه خواهد داشت.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز