خبرگزاری کار ایران

توماس باخ، منجی صلح دو کره

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۴۱۸

توماس باخ تمامی تلاش خود را برای حل مناقشه میان دو کره به کار بسته و از ورزش و المپیک به عنوان کاتالیزوری برای آشتی دو کره استفاده می کند.

به گزارش ایلنا، چند روز پیش بود که در جریان برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی، باخ اعلام کرد که بزودی به کره شمالی سفر خواهد کرد. باخ قصد دارد پس از اتمام رقابت‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ در کره جنوبی، راهی کره شمالی شود. سفر پس از پایان رقابت‌ها در 25 فوریه انجام می‌شود. سفر باخ به کره شمالی می‌تواند راه توسعه مناسبات دو کره را هموارتر کند.

در همین راستا رئیس کمیته ملی المپیک فاش کرده که رژه مشترک دو کره در مراسم افتتاحیه با تلاش‌های وی و تنها ساعاتی قبل از برگزاری افتتاحیه قطعی شد. باخ تایید کرد که تا چهار ساعت قبل از مراسم افتتاحیه رژه مشترک دو کشور کره شمالی و کره جنوبی تایید نشده بود.

باخ اعلام کرد که چهار سال بر روی این ایده کار شده:« ما از سال ۲۰۱۴ به فکر حضور ورزشکاران کره شمالی در المپیک زمستانی بودیم. می‌خواستیم که این اتفاق به صورت خاصی بیفتد. باید یک راز را به رسانه‌ها بگویم؛ تا چهار ساعت قبل از مراسم افتتاحیه هنوز رژه مشترک تایید نهایی نشده بود. لحظه رژه مشترک بسیار عالی بود. دیدید که ورزشکاران دو کره دست‌های هم را گرفته بودند و از با هم بودن لذت می‌برند. آنها پیام دوستی و صلح را از شبه جزیره کره به جهان فرستادند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز