خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

آبگرفتگی چادرها؛ معضل‌تازه برای زلزله‌زدگان سرپل ذهاب/ زندگی دشوار 25 هزار خانوار در چادر و کانکس

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۰۴۳

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از آبگرفتگی چادرها به عنوان معضل تازه برای مردم مصیبت زده سرپل ذهاب یاد کرد و گفت: 25 هزار خانوار در چادر و کانکس زندگی دشواری دارند.

رضا محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت بارندگی در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: با توجه به شدت بارندگی‌ها در استان کرمانشاه و به خصوص در مناظق زلزله‌زده برخی از چادرها و کانکس‌ها دچار آبگرفتگی شدند.
 
وی افزود: محل‌هایی برای جابجایی مردم مشخص‌شده که مرتفع تر از سطح زمین است و شب گذشته بسیاری از مردم به آن مکان‌ها جابجا شدند.
 
محمودیان گفت: برای افرادی که آب وارد چادرهای آنها شد نیز چادرهای جایگزین در جای مناسب برپا شده است.
 
مدیرکل ستاد بحران استان کردستان تصریح کرد: نیروهای امدادی هلال احمر، آتش‌نشانی، امداد راهداری و فوریت‌های‌پزشکی نهایت سپاس و قدردانی را دارم چرا که‌بسیاری از این نیروها با وجودی که خانواده‌های‌شان درگیر مشکلات زلزله اخیر هستند به طور جدی و شبانه روزی در امر خدمتگزاری به مردم مناطق زلزله زده کوتاهی نمی کنند.

محمودیان گفت: وسایل گرمایشی و سوخت مورد نیاز در بین مردم مناطق زلزله زده به اندازه نیاز توزیع شده است.

وی از تاثیر بارندگی شدید بر ساختمان‌های آسیب دیده هم یاد کرد و افزود: مواردی داشتیم که به دلیل بارندگی شدید بخش‌هایی از ساختمان ریزش کرده اما به کسی آسیب وارد نشده است.
 
محمودیان افزود: طبق اعلام آخرین آمار 25 هزار خانوار هم اکنون در چادر و کانکس به سر می‌برند. از این تعداد هشت هزار خانوار در روستاها و مابقی در شهر است.
 
وی گفت: در روستاها هفت هزار دستگاه و در شهرها با کانکس‌های اهدایی خیرین حدود 3500 دستگاه کانکس توزیع شده است.

 محمودیان درباره وضعیت محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه اظهار داشت: به جز محور دالاهو که به دلیل ریزش کوه مسدود است و هم اکنون توسط عوامل راهداری در حال بازگشایی است دیگر محورهای این استان باز و تردد در آنها به صورت روان جریان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز