خبرگزاری کار ایران

در نشست تخصصی ایران و اتریش بررسی شد؛

سرمایه‌گذاری بازرگانان اتریشی در گردشگری کوهستانی ایران

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۱۱۵

پیرو تخصیص یک خط اعتباری به ایران از سوی اتریش، یک هیات اتریشی به ریاست رایزن بازرگانی سفارت این کشور در تهران، در نشست مشترکی با فعالان گردشگری کوهستان کشورمان به رایزنی درباره سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه گردشگری کوهستان پرداختند.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا، سعید اوحدی (معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی) امروز در نشست تخصصی ایران و اتریش با موضوع گردشگری کوهستان و خط فاینانس اتریش و ایران گفت: تاکنون هشت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش تشکیل شده و یکی از شش کارگروهی که پیرو این کمیسیون‌ها شکل گرفته کارگروه‌ حوزه گردشگری است. نهمین جلسه کمیسیون مشترک نیز در وین برگزار می‌شود. حضور هیئت اتریشی در ایران می‌تواند سرفصل جدیدی را در حوزه سرمایه‌گذاری و برنامه‌های مشترک این دو کشور ایجاد کند.

او اعلام کرد: در سفری که مسئولان ارشد بانک مرکزی و بانک توسعه صادرات به وین داشتند مصوب شد که کشور اتریش یک خط اعتباری را در اختیار ایران برای سرمایه‌گذاری قرار گیرد. می‌توان این خط اعتباری برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری به‌ویژه گردشگری کوهستان استفاده کرد.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در ایران در گردشگری ورزشی و کوهستانی وجود دارد شاید بتوان در نشست‌هایی از این دست برنامه‌ریزی خوبی برای سرمایه‌گذاری در این زمینه داشته باشیم و این خط اعتباری را به این پروژه‌های مرتبط کنیم.

او با بیان اینکه برای توسعه صنعت گردشگری تا سال 1404 برنامه‌های مشخصی ترسیم شده و باید نرخ ورودی توریست به 20 میلیون گردشگر برسد، افزود: برای رسیدن به این عدد باید از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد که ورزش‌های کوهستانی و پیست‌ها یکی از این ظرفیت‌هاست. همچنین در سند ملی جهانگردی تأکید شده برای رسیدن به 20 میلیون گردشگر باید 400 هتل چهار و پنج ستاره در ایران به بهره‌برداری برسد.

معاون سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی سازمان میراث‌فرهنگی، معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی را یکی دیگر از قوانین حمایتی برای سرمایه‌گذاری خارجی دانست و بیان کرد: معافیت مالیاتی در مناطق برخوردار 10 سال و در مناطق کم برخوردار 13 سال بعد از بهره‌برداری برای سرمایه‌گذاران خارجی برقرار خواهد بود. باید تأکید کنم که بخش عظیمی از ظرفیت‌های ورزش‌های کوهستانی ما در مناطق کم‌برخودار قرار دارند. در ایران در صورتی که شرکتی خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران وجود داشته باشد، دولت زمینه‌های لازم را برای مالکیت زمین فراهم کرده است.

وی در پایان گفت: در شعاع حداکثر 45 کیلومتری تهران سه پیست اسکی یعنی توچال، دیزین و شمشک با قابلیت ارائه در سطوح بین‌المللی را داریم که هر سه پیست اکنون فعال هستند.

در ادامه، کریستوف گراپ‌مایر(رایزن بازرگانی سفارت اتریش) نیز گفت: از وجوه مثبت ایران، مهمان‌نوازی ایرانیان است که برای ما ارزشمند است. چشم‌انداز مناسب و امیدوارکننده‌ای وجود دارد که ظرفیت گردشگری ایران تا 1404 به 20 میلیون نفر برسد. کمیته مشترکی در زمینه گردشگر کوهستان بین ایران و اتریش شکل بگیرد تا با تعریف الگوی مالی استفاده شود.

در ادامه نیز محمدرضا پوینده(سرپرست دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی) نیز اظهار داشت: در 9 ماه امسال از بیش از 41 کشور گردشگر کوهستانی به ایران سفر کردند. این میزان در مقایسه با سال گذشته سه برابر شده است. خدمات ارزان ورزش‌های کوهستانی در ایران در مقایسه با سایر کشور‌ها می‌تواند ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگران کوهستانی سایر کشورها باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز