خبرگزاری کار ایران

برای مقابله با تهدیدهای كره‌شمالی؛

آمریكا سیستم پیشرفته موشكی خود را به جزیره گوام منتقل می‌كند

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۱۰

وزارت دفاع آمریکا اعلام كرده است كه طی چند هفته آینده سیستم دفاعی بلند ارتفاع پایانی موشک‌ بالستیك «تاد» را به جزیره گوام می‌فرستد.

پنتاگون اعلام کرد كه پس از تهدیدهای اخیر کره‌شمالی، آمریکا در اقدامی احتیاطی سیستم پیشرفته موشکی خود را به جزیره گوام در اقیانوس آرام منتقل می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، وزارت دفاع آمریکا اعلام كرده است كه طی چند هفته آینده سیستم دفاعی بلند ارتفاع پایانی موشک‌ بالستیك «تاد» را به این جزیره می‌فرستد.

کره‌شمالی اعلام كرده است كه به نیروهای نظامی خود این مجوز را داده که در صورت لزوم قوای نظامی آمریکا را هدف قرار دهند و حتی از سلاح هسته‌ای استفاده کنند. ستاد ارتش این کشور هم اعلام کرده است كه آماده اقدام بی‌رحمانه در پاسخ به تهدید‌های غیرمسئولانه واشنگتن است. وزارت دفاع آمریکا این موضع‌گیری‌ها را محکوم کرده و آنها را آخرین جمله از یک سلسله بیانیه‌های تحریک‌آمیز دانسته است.

کره‌شمالی پس از اعمال تحریم‌های تازه سازمان ملل متحد و رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره‌جنوبی، موضعی مانند زمان جنگ اتخاد كرده است.

سیستم تاد در بردارنده کامیون‌های پرتاب‌کننده موشک، موشک‌های رهگیر و رادارهای ای ان/تی پی وای ۲ و نیز سیستم کنترل آتش است.

پنتاگون با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد كه در اقدامی احتیاطی برای تقویت وضعیت دفاعی منطقه در برابر تهدید موشک بالستیک منطقه‌ای کره‌شمالی سیستم موشکی خود را به گوام منتقل خواهد کرد.

در این بیانیه آمده است كه «ایالات متحده در برابر تحریک‌های کره‌شمالی گوش به زنگ و آماده خواهد بود تا از مرزهای آمریکا، متحدان ما و منافع ملی‌مان دفاع کند.»

در هفته‌های گذشته، کره شمالی، پایگاه‌های نظامی در جزیره گوام در داخل‌ مرزهای آمریکا و نیز ایالت هاوایی را به عنوان اهداف محتمل حمله خود ذکر کرده است.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریكا در نخستین سخنرانی اصلی خود پس از انتخاب به این سمت گفت: «برخی اقدام‌های کره‌شمالی در هفته‌های اخیر نشان‌دهنده خطری واقعی و روشن است.»

وی افزود كه پیونگ‌یانگ منافع کره‌جنوبی و ژاپن را نیز تهدید کرده است.

آمریکا طی مدت اخیر شماری جنگنده ضدرادار پیشرفته و بمب‌افکن‌های B-52 با توانایی هسته‌ای به کره‌جنوبی فرستاده است.

هم‌چنین، مقام‌های رسمی تائید کرده‌اند که ناوشکن «یو اس اس جان مک‌کین» که توانایی رهگیری ناوها را دارد، در شبه‌جزیره کره جا گرفته است.

ناوشکن دوم، «یو اس اس دیکاتور» نیز به منطقه فرستاده شده است.

سه‌شنبه گذشته «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، اقدام‌های اخیر کره‌‌شمالی را «خطرناک و غیرمسئولانه» خواند.

چین، تنها متحد قدرتمند کره‌شمالی اعلام كرده است كه سه‌شنبه گذشته مقام‌های رسمی را مامور کرده تا با سفیران کشورهای کره‌شمالی، کره‌جنوبی و آمریکا مذاکره کنند.

بیانیه پنتاگون چند ساعت پس از آن صادر شد که کره‌شمالی گذرگاه مرزی مورد استفاده شهروندان کره‌جنوبی برای کار در منطقه صنعتی را بست. از سال ۲۰۰۹ میلادی تا کنون این نخستین بار است که این مرزها بسته می‌شوند.

مرز منطقه صنعتی «کائه سونگ» واپسین مرز قابل استفاده برای گذر میان دو کره است و این مجموعه صنعتی نیز واپسین نماد مهم همکاری میان دو کشور به شمار می‌رود.

کائه سونگ، منبع درآمد مهمی برای کره‌شمالی است و هنوز معلوم نیست مرز تا چه مدتی بسته خواهد ماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز