خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

میزان قیر دریافتی وزارت راه یک و نیم میلیون تن و میزان نیاز 2.5 میلیون تن است

asdasd
کد خبر : ۵۹۲۹۵۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه برای اجرای پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی یک و نیم میلیون تن اختصاص می‌دهند گفت: می‌توانیم این رقم را به 2.5 میلیون تن افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش کیفیت تولید قیر و آسفالت در داخل کشور اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد افزایش کیفیت آسفالت رویه هستیم و امیدواریم بتوانیم با توانمندی‌های داخلی کیفیت آسفالت زیرسازی جاده‌ها را هم افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با توجه به حجم پروژه‌های عمرانی سالانه یک میلیون و 500 هزار تن قیر استفاده می‌کند گفت: البته ما می‌توانیم با توجه به توانمندی‌های میزان مصرف قیر را به 2.5 میلیون تن افزایش دهیم اما منابع اعتباری محدودیت‌هایی برای اجرای پروژه ها ایجاد کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید سالانه 30 میلیون تن آسفالت در پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم گفت: اگر این میزان آسفالت مورد استفاده قرار نگیرد از پروژه‌ها عقب می مانیم.

خادمی با اشاره به ورود مصالح جدید و تولید قیرهای متنوع اظهار داشت: امروزه با تجهیزات جدید شاهد تولید مصالح نوین و قیرهای متنوع هستیم که این قیرها سازگار با شرایط آب و هوایی و شرایط جوی آن منطقه هستند و میزان مصرف آسفالت را هم کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به هزینه‌های قیرهای نانو و قیرهای متنوع گفت: هرچند که در مرحله اول قیمت این قیرها 25 درصد نسبت به قیرهای معمولی بیشتر است اما در چرخه تولید هزینه‌ها کاهش پیدا می کند و همچنین این مصالح نوین هزینه‌های نگهداری از جاده ها را هم کاهش می‌دهد.

وی درباره طول عمر آسفالت جاده‌های کشور اظهار داشت: طول عمر رویه جاده‌ها بستگی به مدت سال طراحی این جاده‌ها دارد. برای مثال برخی از جاده‌ها با طول عمر 20 سال طراحی شده‌اند و برخی هم برای عمر 10 ساله. بنابراین این مدت زمان، ضخامت لایه‌های آسفالت را تعیین می‌کند.

خادمی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین مصالح مورد استفاده در تهیه آسفالت قیر است تاکید کرد: هرچند که قیر در آسفالت سهم 5 درصدی را دارد اما مهم‌ترین مواد برای تهیه آسفالت محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در افزایش کیفیت آسفالت نحوه اجرا و تهیه قیر و آسفالت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقال معاونت راه‌های روستایی به شرکت ساخت و انتقال سهمیه قیر این بخش اظهار داشت: قیر اختصاص یافته به راه‌های روستایی 500 هزار تن است که امسال تا کنون 370 هزار تن از آن را تحویل داده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز