خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

25 درصد از سلامت جامعه برعهده وزارت بهداشت است/ نام‌نویسی 500 نفر برای جراحی صورت در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۲۷۰

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از راه‌اندازی کلنیک درمانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارامیدواری کرد با راه اندازی این کلنیک، شاهد رفع مشکلات و دغدغه های مردم باشد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "‌ امین الله بابویی " در نشست رسانه ای گفت: کلنیک درمانی یاسوج باهدف رفع مشکلات موجود در کلنیک های درمانی این شهر بزودی راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه تلاش ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای راه اندازی کلنیک درمانی یاسوج جای تقدیر دارد، اظهارداشت: مشکلاتی در کلنیک های درمانی هست اما باراه اندازی کلنیک های جدید، مشکلات حل می‌شود.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: تاکنون ۵۰۰ نفر برای جراحی شکاف کام و لب که قرار است در گچساران توسط تیم تخصصی خیرین صورت گیرد نام‌نویسی کرده اند.

بابویی با بیان اینکه از این تعداد حدود ۱۴۰ نفر مورد عمل های جراحی قرار می گیرند، خاطرنشان کرد: این تیم جراحی خیرین در مرحله بعدی در یاسوج اقدام به جراحی های صورت می کنند.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم سایر نامنویسی شدگان را در زمان حضور تیم تخصصی پزشکی که در یاسوج برپا می شود عمل جراحی بکنیم.

رییس دبیرخانه شورای سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام تیم های تخصصی پزشکی باهدف رفع مشکلات درمانی مناطق محروم استان هم خبرداد.

بابویی گفت: اعزام این تیم ها با درایت خود دکتر ایلامی ریاست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج صورت گرفته و می گیرد که البته تا پایان سالجاری نیز تیم های تخصصی پزشکی به برخی مناطق محروم اعزام می شوند.

وی از اعزام هشت کاروان سلامت با مشارکت بین شش تا هشت دندانپزشک خیر به مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: چهار هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات رایگان دندانپزشکی در این کاروان ها بهره مند شدند.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۲ کلنیک سیار دندانپزشکی با اعتباری معادل ۵۶۰ میلیون تومان توسط یک فرد خیر در استان کهگیلویه و بویراحمد دایر شد.

بابویی از مشارکت حدود ۱۳ میلیارد تومانی مجمع خیرین سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و خاطرنشان کرد: ۳۴ سازمان مردم نهاد نیز بطور مستقیم با دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج در ارتباط هستند.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۱۴ همایش که اغلب برای اولین بار بوده برای آگاهسازی در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

بابویی در ادامه از تشکیل کارگروههای آسیب های اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای اولین بار خبرداد.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آنها، کارگروه‌هایی تشکیل و آگاه‌سازی مهمترین اولویت ما در این کارگروه‌ها خواهد بود.

معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تدوین برنامه جامع سلامت در آینده نزدیک هم خبرداد و اظهارداشت: این برنامه برای چهارسال تدوین و تلاش می کند شاخص های سلامت را ارتقائ دهد.

بابویی گفت: ۲۵ درصد از سلامت جامعه به وزارت بهداشت ربط دارد و ۷۵ درصد دیگر به سایر سازمان ها و نهادهای دیگر مرتبط است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز