خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه:

اعطای 120 میلیارد تومان تسهیلات به زلزله‌زدگان کرمانشاه/ 40 درصد تحصیلکردگان کشور بیکارند

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۹۵۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از اعطای بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده‌های زلزله زده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داوود یاوری عصر امروز به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه دولت دوازدهم برای ایجاد اشتغال در استان کرمانشاه که از نظر بیکاری رتبه اول کشور را در اختیار دارد؛ اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است.

یاوری گفت: دولت دکتر روحانی مبلغ 846 میلیارد تومان اعتبار از کل اعتبارات کشوری که میزان آن 20 هزار میلیارد تومان است را برای ایجاد اشتغال در این استان در نظر گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات هم در بخش روستایی و هم شهری است، اضافه کرد: دولت برای کمک به اشتغال و ادامه مثبت این طرح، 2 تا 8 درصد یارانه به آن اختصاص داده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم برای اشتغال در روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها، تسهیلات اشتغالزایی خوبی در نظر گرفته است، گفت: در بخش تسهیلات دولتی از محل صندوق توسعه ملی بیش از 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای روستاها در نظر گرفته شده است.

یاوری ادامه داد: کسانی که از این تسهیلات اشتغال‌زایی استفاده می‌کنند، سود تسهیلات به معنایی که اکنون در اکثر بانک‌ها وجود دارد را پرداخت نمی‌کنند و نرخ سود این تسهیلات بیش از 4 درصد برای روستاییان نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نرخ سود تسهیلات به شهرنشینان را در حدود 6 درصد عنوان کرد و گفت: در سفری که هفته های گذشته وزیر کار و رفاه اجتماعی به شهرهای زلزله زده استان کرمانشاه داشتند، وی خبر از اعطای بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات به خانواده های زلزله زده داد.

وی نرخ این تسهیلات را زیر 10 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: در سفر وزیر کار و رفاه به استان کرمانشاه بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آسیب دیده تولیدی در این مناطق اختصاص یافته است.

یاوری سهم استان کرمانشاه از تسهیلات مشاغل خانگی را 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 99 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اختیار نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: همچنین دکتر روحانی در روزهای نخستین زلزله که به استان کرمانشاه سفر کرده بودند، بیش از 250 میلیارد تومان اعتبار برای استان تصویب کرد.

یاوری در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری تحصیلکردگان مراکز آموزش عالی بیش از 40 درصد است و علت اصلی آن چند شغله بودن برخی از کارکنان دولت دانست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: در حال حاضر براساس آخرین آمار بیش از 60 پست در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه مسئول و متولی ندارد که این باعث کند شدن روند کار در این اداره کل شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز