خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان عنوان کرد:

اجرای طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال 2600 نفر در استان کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۸۳۷

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان با اشاره به آغاز اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان کردستان همزمان با هشت استان کشور گفت: در راستای اجرای این طرح دو هزار و 600 شغل خانگی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چیا سهراب‌نژاد روز شنبه در جلسه طرح توسعه مشاغل خانگی در سنندج این نهاد را واحدی جهت تسهیل امور برای فعالیت هایی مانند ایجاد اشتغال در استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح ایجاد مشاغل خانگی به صورت پایلوت در هشت استان کشور انجام می شود، عنوان کرد: باید در اجرای این طرح به گونه ای فعالیت کنیم که کردستان به عنوان بهترین استان در اجرای این طرح معرفی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این طرح، افزود: جهاد دانشگاهی استان کردستان فاز اول این طرح را آغاز کرده است و این انتظار را از دستگاه‌های اجرایی استان داریم که در انجام این طرح، همراه باشند.

سهراب نژاد شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار را سه گام مهم جهاد دانشگاهی در اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار قلمداد کرد.

وی اظهار داشت: در این طرح سه مولفه کلیدی را مدنظر قرار دادیم که یکی از آن‌ها توسعه فرصت‌های کسب و کار خانگی از طریق ایجاد فرصت‌های جدید است که می‌توانیم در این حوزه داشته باشیم

رییس سازمان جهاددانشگاهی کردستان عنوان کرد: مولفه دیگری که در این طرح مدنظر ما قرار گرفته، توسعه توانمندی عاملین یعنی کسانی که می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند، است و از طریق توسعه سرمایه انسانی، دانش و مشاوره‌ای که به آن‌ها اختصاص خواهیم داد، این شرایط را برای آن‌ها در این طرح فراهم خواهیم ساخت.

سهراب نژاد با بیان اینکه همچنین سومین مولفه تسهیل محیط کسب و کار در جهت آسان‌سازی و بهره‌بردای از این فرصت‌ها توسط عاملین خواهد بود، تصریح کرد: توسعه بازار فرصتی است که تلاش خواهیم کرد که حداقل برای دو برند بنام در استان خراسان رضوی در حوزه کسب و کارهای خانگی مزیت ایجاد کنیم.

وی افزود: در واقع شناسنامه‌دار کردن این تولیدات کسب و کار خانگی یکی از مسایلی است که در برندسازی امری مهم است.

سهراب نژاد بهره گیری از بخش خصوص ی را در کنار بخش دولتی در پیشبرد این طرح مهم قلمداد کرد و گفت: در این راستا رایزنی و تبادل نظر با تعاونی و اصناف جهت ایجاد اشتغال پایدار در استان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز