خبرگزاری کار ایران

علی آشتاب خبر داد:

طرح پالایش بیکاران استان لرستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۷۴

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: طرح شناسایی و پالایش بیکاران لرستان با هدف رده بندی میزان مهارت و بکارگیری آنها متناسب با نیاز بنگاه های اقتصادی آغاز شده است

به گزارش ایلنا از لرستان، علی آشتاب با اعلام این خبر افزود: این طرح هم اکنون با همکاری فرمانداران، بخشداران، دستگاه های اجرایی و دهیاران زیرنظر معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری و دبیرخانه اشتغال استان آغاز شده است تا بتوان از این طریق به بانک اطلاعاتی از بیکاران و جویندگان کار در استان دست یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: با اجرای این طرح می توان به شناسنامه ای دقیق از وضعیت بیکاران از نظر سطح تحصیلات، میزان مهارت، سن، جنسیت و سایر مشخصات لازم دست یافت تا درصورت نیاز هر بنگاه اقتصادی و یا واحد تولیدی به نیروی کار، بتوان متناسب با نیاز همان واحد، نیروی کار با تحصیلات، مهارت و سایر ویژگی های متناسب را معرفی کرد.

وی با اشاره به توزیع فرم های مخصوص این طرح افزود: افراد متقاضی نباید هیچ وجهی بابت تکمیل این فرم ها پرداخت کنند و در صورت هرگونه شکایت و طرح سوال با شماره تماس 33223181 تماس بگیرند.

آشتاب در خصوص طرح اشتغال فراگیر نیز اظهار کرد: طرح های متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح اشتغال فراگیر باید علاوه بر داشتن مجوز از دستگاه های اجرایی تخصصی در شمار رسته های اولویت دار استان قرار داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: طرح ها باید در رسته اولویت های استان از جمله در رسته های کشاورزی همچون گیاهان دارویی، دامداری، فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی و یا در بخش خدمات و گردشگری و صنایع دستی و در بخش صنعت شامل طرح های تولیدی چرم، کیف و کفش و متناسب با ظرفیت های استان باشند.

آشتاب داشتن توجیه فنی، مالی و اجرایی را لازمه اجرای طرح ها برای تایید شدن از سوی کمیته فنی دانست و ادامه داد: طرح های فاقد توجیه معتبر فاقد ارزش هستند.

وی با اشاره به تخصیص چهار هزار و 630 میلیارد ریالی تسهیلات اشتغال فراگیر استان لرستان افزود: تاکنون 2 هزار میلیارد ریال آن به بانک ها ابلاغ شده است.

آشتاب درخصوص طرح اشتغال مناطق روستایی و عشایر در استان لرستان اظهار کرد: تاکنون حدود 2 هزار و 900 نفر در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات در سامانه طرح اشتغال روستایی و عشایر استان ثبت نام کرده اند که البته بعد از بررسی و در صورت دارا بودن شرایط لازم و تایید در کمیته فنی به بانک معرفی می شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز