خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست خبری نخستین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارزها

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۴۶۲

بعد از ظهر دوشنبه 9 بهمن ماه جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست خبری «اولین کنفرانس رگولاتوری در بلاکچین و رمزارزها» حضور یافتند و با مسئولین این کنفرانس به گفتگو پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این کنفرانس خبری مدیران و دست اندرکاران توضیحاتی در خصوص کنفرانس، اهداف آن و مسیر پیش رو ارائه کردند و در پایان جلسه به پرسش‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ دادند.

ابتدا آقای میزانی اسکویی مدیر عامل شرکت سیتکس و عضو کمیته سیاست گذاری و از حامیان اصلی کنفرانس در خصوص هدف از برگزاری این رویداد گفت:

ارزهای دیجیتال و حوزه بلاکچین آنقدر برای کشور عزیزمان فرصت بزرگی میباشند که غفلت از آن میتواند تبدیل به یک تهدید اقتصادی و سیاسی بزرگ برای آینده کشور گردد. قانونگذاری و رگولاتوری صحیح و بجا میتواند زمینه را برای استفاده از این فرصت بزرگ تاریخی فراهم آورد. لذا جهت استفاده از عقل جمعی و گرداوری نقطه نظرات اندیشمندان در این حوزه، مسابقه مقاله نویسی را ترتیب دادیم و در کنفرانس علمی روز ۱۰ اسفند جوایز ارزنده ای را تقدیم خواهیم نمود. طبیعتا برآیند نقطه نظرات مطروحه در این کنفرانس علمی، در مسیر راه قانونگذاری مثمر ثمر خواهد بود.

ایشان همچنین افزودند: بررسی و تببین حوزه‌های قانون‌گذاری در بلاک‌چین و رمزارزها، بررسی و تبیین تجربیات دیگر کشورها در حوزه قانون‌گذاری بلاک‌چین و رمزارزها، بررسی و تببین حقوق بین‌المللی و ملی در این حوزه، بررسی و تبیین مسائل فقهی این حوزه، بررسی نظرات اعلام شده فقهای مذاهب اسلامی از نقطه نظر مالکیت، ماینینگ، ترید، کاربرد، قوانین مورد نیاز در حوزه‌های: استخراج، مالیات، مالکیت، سرمایه‌گذاری، صرافی‌ها و با توجه به منافع ملی، نقش و جایگاه بانک‌های مرکزی و بازارهای سهام و سرمایه در این حوزه به عنوان اهداف اصلی این برنامه به شمار می رود.

در ادامه برنامه آقای ساعد حسینی مدیر عامل شرکت لیون کامپیوتردر خصوص گزینه‌ی ICO، نسل دوم جذب سرمایه بر روی استارت‌آپ صحبت کردند.

این عضو کمیته علمی کنفرانس اضافه کردند: بسیاری از ما با استارت‌آپ ها آشنا هستیم و بسیاری از ما اطلاع داریم که سهم بسیار بزرگ و تعیین‌کننده‌ای را در اقتصاد کشورهای مختلف استارت‌آپ‌های آن کشور رقم میزنند.  برای مثال اگر چندسال اخیر را در کشور ایران  بررسی کنیم، می توان استارت‌آپ های موفق بسیاری را نام برد مانند: دیجی کالا، اسنپ، تپسی و بسیاری موارد دیگر.

حال باید دید این استارت آپها تا چه میزان در فضایی که ورود کرده اند تاثیر گذار بوده اند...

ارزآوری، قابلیت ارائه به کل جهان، فضای برابر در کل جهان، رشد مهارت‌ها، کارآفرینی، برابری ارزش ارزی، سرعت گردش مالی، شفافیت مالی و سهولت جابجایی از مزایای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده برای استارت آپ ها هستند.

سپس جناب آقای سپهر محمدی رییس هیئت مدیره انجمن بلاک چین ایران در زمینه اهمیت موضوع قانونگذاری در زمینه ارزهای دیجیتال و تاثیر آن در بهبود روند کاری کسب و کارهای نوین صحبت کردند. ایشان در ابتدای صحبت های خود با اشاره به وجود برخی مشکلات در زمینه استفاده از فناوری بلاکچین، بر لزوم ارائه راهکارهای بومی و ملی برای بهره گیری حداکثری در این حوزه تاکید کردند. همچنین به عنوان عضو ارشد انجمن بلاکچین ایران 3 نوید برای فعالان داخلی این حوزه داشتند که شامل پیگیری حقوقی مشکلات کاربران ایرانی در وب سایتها و صرافی های بین المللی، تولید کیف پول (Wallet) سخت افزاری ملی در آینده نزدیک و در نهایت ایجاد اولین ICO ایرانی جهت حمایت از استارت آپهای داخلی می شد.

وی همچنین از تلاش در راستای توسعه فناوری بلاکچین در کشور و ایجاد روابط تجاری و علمی با سایر کشورها در این حوزه به عنوان هدف اصلی و راهبردی انجمن بلاکچین یاد کردند. ایشان همچنین در انتهای صحبت های خود اهداف نخستین کنفرانس رگولاتوری بلاکچین و رمزارزها را مسائلی از قبیل امکان کسب اطلاع دست اندرکاران صنعت بلاکچین از آخرین رویکردهای قانونگذاری و رگولاتوری حقوقی در سایر نقاط دنیا، اطلاع رسانی در زمینه نتایج این رویکردها و همچنین بررسی تصمیم های کشورهای مختلف در زمینه برخورد با این فناوری و رمزارزها و نتیجه حاصل شده از این رفتارها توسط هرکدام اعلام کردند که همگی می تواند مطالبی جذاب برای فعالان این حوزه محسوب شود.

در ادامه مباحث آقای عباس آشتیانی عضو کمیته علمی کنفرانس در خصوص سند چشم انداز و موضوع همایش گفت:

در سند ابلاغ شده چشم انداز 1404 ، تاکید بر رشد اقتصادی پیوسته، دستیابی به اقتصاد متنوع و متکی بر دانش، آگاهی و

فناوریهای نوین شده است. همچنین در بند 46 همین سند، بر اصلاح ساختار بانکی و بیمه ای کشور با حفظ کارایی،

شفافیت، سلامت و بار دیگر، استفاده از فناوریهای نوین، تاکیدی مجدد گردیده است.

فناوری نوین بلاک چین، علاوه بر دارا بودن تک تک شاخصه های اشاره شده در سند چشم انداز در ذات خود، همزمان

دارای شفافیت و امنیت بسیار بالایی نیز هست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز