خبرگزاری کار ایران

در جلسه کانون بازنشستگان خراسان شمالی‌مطرح شد:

افتخار بزرگ سازمان تامین اجتماعی خدمت به بازنشستگان است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۵۶۶

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی به اهمیت و شان بازنشستگان در سطح جامعه اشاره کرد و یکی از افتخارات بزرگ سازمان تامین اجتماعی را خدمت به بیمه شدگان به ویژه بازنشستگان اعلام کرد.

به گزارش‌ ایلنا، عباس‌زاده در جلسه فصلی کانون‌های بازنشستگان استان که به میزبانی کانون بازنشستگان و مستمری بگیران بجنورد برگزار شد، از همکاری کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان های استان در راستای حل مشکلات جامعه بازنشستگان قدردانی کرد وگفت: به حق بازنشستگان از سرمایه های گرانبهای سازمان تامین اجتماعی و جامعه هستند.

وی بر ضرورت جایگاه، احترام و شان بازنشستگان در جامعه تاکید کرد و افزود: باید از تجربیات باارزش و گرانبهای بازنشستگان در راستای تسهیل در امور و انتقال به نسل جدید بهره گرفت.

عباس زاده به حل و فصل مشکلات جامعه بازنشستگان  و مستمری بگیران تامین اجتماعی در جلسات شورای هماهنگی این اداره کل اشاره کرد و اظهارکرد: باید مشکلات این قشر در جلسات شورای هماهنگی تامین اجتماعی که با حضور بانک رفاه، مدیریت درمان و اداره کل تامین اجتماعی برگزار می‌شود، مورد بررسی وحل وفصل قرار گیرد نباید مشکلات به جاهای دیگر کشانده شود.

واریز منابع تامین اجتماعی به خزانه دولت استقلال سازمان را به خطر می اندازد

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی در ادامه به مصوبات کمیسیون تلفیق در رابطه بودجه سال 97 در باب واریز درآمدهای سازمان تامین اجتماعی به خزانه کل کشور اشاره کرد و اظهارداشت: واریز منابع تامین اجتماعی به خزانه دولت باعث به خطر افتادن استقلال سازمان می شود.

وی افزود: این درحالی است که براساس ماده یک قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی دارای شخصیتی حقوقی و استقلال مالی و اداری است و امور آن طبق اساسنامه به تصویب هیات وزیران می رسد و اداره می شود چنانچه تفکیکی در منابع و مصارف آن رخ دهد اهداف سازمان دچار تزلزل خواهد شد.

عباس زاده اظهارکرد: با تصویب این لایحه،  درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی باید از این به بعد برای هزینه های خود از خزانه کل کشور اجازه بگیرید درحالی که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیردولتی است و تمام سرمایه های آن متعلق به بیمه شدگان است.

وی  بر صیانت از  صندوق تامین اجتماعی تاکید کرد و صندوق تامین اجتماعی را تنها صندوقی دانست که تاکنون توانسته در برابر بحران های اقتصادی کشور روی پای خود بایستد و 50 درصد جمعیت کشور را از خدمات بیمه ای برخوردار کند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان شمالی یکی از مشکلات امروز سازمان تامین اجتماعی کمبود نقدیندگی اعلام کرد که به دلیل مسائل و مشکلات اقتصادی  کشور با این بحران مواجه شده است و این مهم باعث شده  پرداختی ما از منابع بیشتر شود.

وی اجرای نادرست قانون مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر مشکلات سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد که باعث شده به سازمان ضررهای هنگفتی  وارد کند  این مهم نیز نیازمند تدابیرویژه از سوی مسولان ارشد کشور است.

تهیه بانک جامع اطلاعاتی بازنشستگان کیفیت خدمات به این قشر را ارتقا می دهد

مدیرکل ورئیس شورای هماهنگی تعاون،کار ور فاه اجتماعی خراسان شمالی نیز دراین جلسه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان را یکی از بهترین کانون ها در سطح استان یاد کرد وگفت: این کانون می تواند با تهیه بانک جامع اطلاعاتی کیفیت خدمات به جامعه بازنشستگان استان را ارتقا دهد.

حسن نوری اظهارکرد: تهیه این بانک اطلاعاتی می تواند اطلاعات دقیقی از وضعیت معیشت، سلامت ، بهداشت و... را دردسترس تصمیم گیران قراردهد .

وی از اعلام آمادگی برای ارائه خدمات رایگان مجموعه های ورزشی این اداره کل به بازنشستگان استان خبرداد .

دکتر نیره محقر، معاون درمان تامین اجتماعی خراسان شمالی نیز  به لایحه کمیسیون تلفیق درخصوص واریز منابع سازمان تامین اجتماعی به خزانه کل کشور اشاره کرد وگفت: این امر به ضررمنابع بیمه شدگان و سازمان است امیدواریم در صحن علنی مجلس این قضیه به روال قانونی خود برگردد.

وی اظهارکرد: درحالی که در قانون برنامه ششم توسعه براساس ماده 13 دولت مکلف است سالیانه 10 درصد بدهی خود را به سازمان تامین اجتماعی به صورت نقدی پرداخت کند .

وی افزود: همچنین در این ماده آمده است  ایجاد تعهد جدید برای سازمان ممنوع است در صورت وقوع این مهم باید منابع درآمدی سازمان مشخص شود.

معاون درمان تامین اجتمامعی کانون بازنشستگان را کانون مقدس و باارزش هم از لحاظ اجتماعی، دینی و مذهبی در سطح جامعه دانست تخصیص سهیمه بازنشستگان در مدیریت درمان و بیمارستان، اولویت قراردادن خسارات غیر مشمول به بازنشستگان، جذب پزشک متخصص برای بیمارستان را از جمله اقدامات مدیریت درمان تامین اجتماعی استان برای بازنشستگان عنوان کرد .

نارضایتی بازنشستگان از تاخیر در پرداخت هزینه های درمانی ازسوی بیمه آتیه سازان حافظ

ابوالفضل مجید نیا، رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران خراسان شمالی نیز دراین جلسه تاخیر در پرداخت هزینه های خدمات درمانی بازنشستگان از سوی بیمه آتیه سازان حافظ را یکی از  مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی استان عنوان کرد وگفت: براساس انعقاد تفاهم نامه کانون بازنشستگان ومستمری بگیران عالی با بیمه آتیه سازان این بیمه موظف است ظرف مدت 15 تا20 روز هزینه های درمانی بازنشستگان را پرداخت کند.

وی همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با دیگر بازنشستگان ، افزایش حقوق بازنشستگان براساس تورم موجود کشور، عدم اطلاع رسانی افزایش  سرانه دفترچه درمانی بیمه شدگان از دیگر مشکلات بازنشستگان تامین اجتماعی استان اعلام کرد و خواستار تخصیص سهیمه صدور کارت منزلت برای  بازنشستگان استان شد.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران بجنورد نیز دراین جلسه به اختصاص زمینی به مساحت 370 متر مربع برای ساختمان جدید کانون بازنشستگان ومستمری بگیران بجنورد خبرداد وگفت : هم اکنون عملیات کلنگ زنی این ساختمان انجام شده  و در حال اخذ پروانه ساخت است.

وی تخصیص وام مرحله چهارم بازنشستگان ومستمری بگیران در سال جاری، قرارداد خرید کالای ایرانی باهمکاری بانک رفاه ، قرارداد سه جانبه جهت خرید لوازم یدکی، خانگی و مایحتاج بازنشستگان، اجرای طرح انرژی پاک  جهت کمک به درآمد خانوادهای بازنشستگان ومستمری بگیران به صورت پایلوت در خراسان شمالی از سوی بانک رفاه را از اقدامات کانون بازنشستگان بجنورد طی سال جاری عنوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز