خبرگزاری کار ایران

حسین کمالی:

اعتقاد به تفاهم اجتماعی و مدیریت علمی نیاز امروز جامعه است

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۱۴

به جای توزیع یکسان یارانه‌ها، می‌شد به کشاورزان تهیدست زمین و ابزار و وسایل کار داد/آنچه در جامعه جریان دارد اعتقاد به تولید نیست/ بهتر بود مسئولین به جای همزبانی همدلی پیشه می‌کردند و با درک وضعیت کارگران و کارفرمایان مانع مرگ تدریجی ثروت ملی و نیروی کار می‌شدند.

وزیر کار دولت‌های سازندگی و اصلاحات که در کنگره خانه کارگر شهرستان قرچک سخن می‌گفت اظهار داشت نه موضوعات اقتصادی بر آزادیهای اجتماعی اولویت دارند و نه سیاست و آزادی بر اقتصاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کمالی گفت: درک نیازهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه وگام برداشتن در جهت توسعه متوازن، حضور مدیران با تجربه، عالم و سیاستمدار را ضروری می‌سازد، حضوری نه برای مقابله بلکه برای تعامل و مردم داری

وزیر اسبق کار در خصوص شرایط پیش آمده برای صنعت و کشاورزی کشور علیرغم نامگذاری این سال‌ها به نام حمایت از کار و سرمایه ایرانی و اصولا تولید ملی گفت: آنچه جریان دارد اعتقاد به تولید نیست والا نمی‌بایست شاهد تعطیلی واحد‌های تولیدی و توقف فعالیت در بخشهای مهمی از صنعت باشیم، وی ادامه داد: بهتر بود به جای همزبانی همدلی پیشه می‌کردند و با درک وضعیت کارگران و کارفرمایان مانع مرگ تدریجی ثروت ملی و نیروی کار می‌شدند.

کمالی گفت: سیاست گدا پروری و توزیع پول بی‌زحمت در جامعه شاید برای توزیع کنندگان مقبولیت فراهم آورد ولی موافق با صلاح کشور و منافع ملی نیست.

وزیر اسبق کار اظهار داشت: به جای توزیع یکسان یارانه‌ها، می‌شد به کشاورزان تهیدست زمین و ابزار و وسایل کار داد و میسر بود به کارگران و همه بیکارانی که دولت و اقتصاد کشور قادر به پاسخگو یی به نیاز آنان به اشتغال نیستند مقرری بیکاری داده و برای آنان ابزار کار فراهم کرد و یا درمان رایگان مقرر شده در قانون اساسی و تحصیل رایگان را مهم شمرده و به فقرا روی خوش نشان داد تا تحصیل دانشگاهی اندک اندک از محدوده مطالبات خانواده کارگران خارج نشود.

کمالی گفت: در حالی که بیماران خاص و سرطانی بعلت کمبود و گرانی دارو با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند ایجاد امکانات خاص برای مرفهین منجمله پرداخت وام‌های کلان و یا واردات بیش از ده هزار خودروی لوکس در پاییز ۹۲، نمی‌تواند بیانگر عدل پیشگی مسئولان و زیبنده نظام اسلامی باشد.

وی در پایان اظهار داشت مسئولیت و احساس مشارکت در غم و رنج و شادی و سایر آحاد جامعه و تلاش در جهت دستیابی به سعادت ملی باید هدف و خواسته‌ای همگانی باشد نه اینکه تنها فقرا و دست مزد بگیران و کارگران بلاگردان حاصل بی‌تدبیری‌های دیگران باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز