خبرگزاری کار ایران

حسن مدیر روستا در گفت و گو با ایلنا؛

تاکید شهرداری کرج بر اهمیت مدیریت شهری/ضرورت تجهیز اقلام مدیریت بحران

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۶۵۳

معاون خدمات شهری شهرداری کرج، گفت: مدیریت بحران با توجه به تاکید ویژه شهردار کرج در دستور خدمات شهری، قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن مدیرروستا در ارتباط با مدیریت بلایای طبیعی در شهرداری کرج، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر کرج و قرار گرفتن آن روی گسل و یا مجاورت با ارتفاعات البرز، لزوم اجرای مدیریت بحران، کنترل و پیشگیری از بلایای طبیعی را در دستور کار شهرداری، مهم کرده است.

وی گسترش و توسعه نامتعارف شهر کرج را ناشی از مهاجرپذیری غیر اصولی، دانست و اذعان داشت: اقدامات پیشگیرانه مدیریت بحران یکی از دغدغه‌های شهرداری بوده و هست. با توجه به محدوده خدمات شهرداری با مساحت 14 هزار هکتار، بدون مدیریت بحران اصولی در زمان وقوع بلایای طبیعی، شاهد خسارات جبران ناپذیری خواهیم بود.

معاون خدمات شهری کرج، سیلاب و عدم کنترل آبهای سطحی را یکی از چندین حوادث  تهدید کننده شهر کرج دانست و خاطرنشان کرد:به سفارش شهردار کرج، مدیریت شهری، فراتر از وظیفه اداری، مسئولیت دارد لذا به عنوان مثال در ارتباط با کنترل سیلاب به دنبال شناسایی و هدایت آب های جاری سطحی به سمت رودخانه کرج، هستیم و در این ارتباط اقداماتی نیز انجام شده است.

ضرورت تجهیز ستاد مدیریت بحران

مدیرروستا گفت: تجهیز شهری با جمعیت 1 میلیون و 300 هزار نفری کرج شاید بالغ بر میلیاردها تومان، هزینه لازم داشته باشد ولی این رقم از توان مجموعه شهرداری و همه ارگانها، خارج است.

وی به امکانات کم موجود در شهرداری کرج، اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ارائه رقم 4 میلیارد تومان به شورا، تصمیم و تاکید شهردار، اجرا شد و اگر در سال‌های آتی ردیف بودجه‌ای برای ستاد مدیریت شهری کرج در نظر گرفته شود، می توان پاسخگوی شهروندان در زمان بحران و حوادث باشیم.

وی با عنوان اینکه مبلغ 4 میلیارد تومان کفاف تجهیز مدیریت بحران کلانشهر کرج را نخواهد داد، یادآور شد: تهیه اقلام ابتدایی و قراردادن آنها در مناطق شهر، تنها به عنوان اقدامات اولیه شهروندان و خودامدادی درنظر گرفته شده است که بتوانند در زمان وقوع حادثه تا رسیدن نیروهای نجات، کمکهای ابتدایی امداد و نجات را انجام دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز