خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

پیش‌بینی ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال روستایی در استان تهران

کد خبر : ۵۸۵۶۳۵

استاندار تهران گفت: طرح اشتغال روستایی از طریق بانک سینا بین بنیاد علوی و استانداری امضا شده است.

به گزارش ایلنا، جلسه کارگروه اشتغال استان به ریاست استاندار و با حضور محمد امامی امین معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری،شاه کرمی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی،محمودی نماینده مجلس شورای اسلامی ومدیران برخی از دستگاه های عضو کارگروه برگزار شد.

بررسی وضعیت اشتغال استان و نقش هر یک از دستگاه ها در اجرای سیاست های اشتغالزایی به ویژه در طرح تکاپو ،کارورزی و اشتغال روستایی و سایر برنامه ریزی ها در دستور کار جلسه قرار گرفت.

محمدحسین مقیمی استاندار تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عملکرد دستگاه ها در سال ۹۵ و مقایسه ۶ ماهه اول سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع اشتغال در این جلسه بررسی شد گفت: بررسی ها نشان می دهد در برخی از شاخص ها در استان عقب هستیم و در این زمینه توصیه های لازم به دستگاه ها داده شد تا پایان سال طبق برنامه پیش برویم.

وی افزود: در این جلسه سه طرح برای کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی مورد بررسی قرار گرفت که امسال به عنوان کار جدید در حال انجام است و قبلا در دو استان به شکل پایلوت انجام شده بود.

مقیمی تصریح کرد: تا کنون حدود ۲۴ هزار نفر برای طرح اشتغال فراگیر ثبت نام کرده اند و ۱۴۰۰ واحد برای جذب کارورزان اعلام آمادگی کرده اند و فعالیت های اجرایی آن آغاز شده است و ۱۲۱ نفر نیز قرارداد کار منعقد کرده و مشغول کار هستند.

 

استاندار گفت: طرح مشاغل خانگی نیز در جلسه بررسی شد وبراین اساس برای آن ۵۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است وبرنامه دستگاه های اجرایی مسئول در این بخش اخذ شد و تا پایان سال این اعتبار باید جذب شود.

 

به گفته مقیمی؛طرح اشتغال روستایی از طریق بانک سینا بین بنیاد علوی و استانداری امضا شده است و طبق آن حدود ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق بانک سینا و ۱۰ میلیارد تومان از طریق بانک پارسیان اعتبار در نظر گرفته شده است که تحقق آن امکان خوبی برای اشتغال روستایی است و روستاییان با این اعتبار می توانند با کارمزد ۴ درصد اشتغال خوبی رقم بزنند.

 

وی با اشاره به طرح تکاپو و اشتغال پایدار افزود:براساس این طرح ۹۶ هزار و ۳۰۰ اشتغال باید در استان ایجاد شود و کار سنگینی است و همه دستگاه های اجرایی در تهران و همه شهرستان های استان باید کمک کنند و قرار شد کمیته های اجرایی هر هفته تشکیل جلسه داده و اگر موانعی سر راه است گزارش شده، تا حل شوند و اگر کار طبق زمانبندی و با اخذ به موقع مجوزها انجام شود و بانک ها همکاری کنند می توانیم طبق برنامه پیش برویم .

 

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به سوالی در مورد بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷ پاسخ گفت و افزود: دولت بودجه را تنظیم کرده است و طی لایحه تقدیم مجلس شده و پس از بررسی کمیسیون ها در صحن علنی مجلس تصمیم گیری می شود.

به گفته مقیمی؛کلیات بودجه می تواند خیلی از مشکلات را حل کند به خصوص اینکه در این بودجه عملکرد سال قبل بررسی شده و قرار است طرح های نیمه تمام در اولویت باشد و واگذار شوند.

وی در پایان گفت: در بودجه پیشنهادی ۹۷؛در مورد اقشار کم درآمد و آسیب پذیر نیز برنامه ریزی شده و شروع رفع فقر مطلق  در این بودجه است و همه این اهداف زمانی محقق می شوند که به تولید اهمیت دهیم  و مجلس کمک کند این بودجه به تصویب برسد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز