خبرگزاری کار ایران

رئیس‌هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

نجات 35 کوهنورد یاسوجی در ارتفاعات خاییز بوشهر/ مصدومیت یک کوهنورد زن

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۳۷۷

رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 35 نفر از کوهنوردان مرد و زن یاسوجی گرفتار در ارتفاعات خاییز استان بوشهر نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، محمود قلی پور با اعلام این خبر گفت: این افراد در ارتفاعات بیرمی منطقه خاییز شهرستان تنگستان از توابع استان بوشهر مسیر را گم کردند اما در عملیاتی 6 ساعته توسط کارکنان امداد و نجات جمعیت هلال احمر این استان نجات یافتند.

وی افزود: یکی از اعضای این گروه کوهنوردی خانم 42 ساله‌ای بود که دچار مصدومیت از ناحیه مچ و ساق پا شد.

رئیس هیأت کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با پایگاه کوهستان جمعیت هلال احمر مستقر در کوه خاییز هماهنگی های لازم انجام و 2 گروه 6 و 5 نفره امداد کوهستان با امکانات و تجهیزات مورد نیاز به منطقه اعزام شدند.

قلی پور گفت: این 2 گروه به سمت محل حادثه حرکت کرده و پس از حدود سه ساعت پیاده روی به منطقه مورد نظر رسیدند.

وی افزود: پس از اقدام‌های اولیه درمانی و آتل بندی و سه ساعت پیاده روی این خانم کوهنورد مصدوم به پایین کوه انتقال یافت و تحویل اورژانس 115 استان بوشهر شد.

قلی پور گفت: این گروه کوهنوردان یاسوجی که به دلیل آشنا نبودن با منطقه و تاریکی شب گم شده بودند با راهنمایی‌های لازم گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان بوشهر به پایین کوه انتقال داده شدند.

وی اظهار داشت: این 35 نفر کوهنورد بدون هماهنگی با هیأت کوهنوردی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر عازم ارتفاعات خاییز شهرستان تنگستان استان بوشهر شده بودند.

«بیرمی» با یک هزار و 980 متر ارتفاع بلندترین کوه بوشهر است که در فاصله 85 کیلومتری جنوب شرقی این استان و حد فاصل شهرستان‌های دشتی و تنگستان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز