خبرگزاری کار ایران

استان‌ کردستان مشمول طرح توسعه باغات شد

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۹۱۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: با توجه به پیگیری های که شده و موانع قانونی که برداشته شده تمام شهرستان های استان مشمول طرح توسعه باغات شده اند.

به گزارش ایلنا، خالد جعفری در جلسه طرح توسعه باغات استان افزود: در جلسه ای که در وزارت جهاد کشاورزی با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، موانع و محدودیت‌های طرح توسعه باغات برداشته شد و با تاکید مهندس طهماسبی معاون وزیر در امور باغبانی تمام شهرستان های استان مشمول این طرح شدند.

وی با بیان اینکه استان کردستان از مستعد‌ترین استان‌های کشور برای توسعه باغات است اظافه کرد: توسعه باغات در مناطقی که  بالای 150 میلی متر میانگین بارندگی دارند، با بررسی و نظرات کارشناسی طرح توسعه باغات اجرا خواهد شد.

جعفری خاطر نشان کرد: طرح توسعه باغات از ابتدای سال 96 تا اکنون 59 هکتار اجرا و به مرحله غرص نهال رسیده است.

وی خواستار تسریع در روند توسعه باغات استان شد و به مدیران شهرستان توصیه کرد که نهایت تلاش و توان کارشناسان را در این خصوص به کار بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، با تاکید بر اینکه مدیرکل و مجموعه منابع طبیعی استان هم در این طرح، همکاری و هماهنگی لازم را با جهاد کشاورزی دارند  خاطر نشان کرد:  جلسات هماهنگی و فنی توسعه باغات هر هفته با حضور مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نماینده منابع طبیعی برگزار شود.

جعفری تصریح کرد: شرایط برای توسعه باغات در استان مساعد است و باید بیشترین استفاده را از این پتانسیل در جهت  افزایش و پایداری در تولید و اشتغال جوانان ببریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز