خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد:

چالش های زیادی پیش‌روی جامعه عشایری استان است/ فروش دام ارزان به دلیل خشکسالی

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۷۹۲

مدیرکل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح برخی فعالیت های صورت گرفته در چهارسال گذشته، از چالش های عظیمی که پیش روی جامعه عشایری این استان در آینده است اظهار نگرانی فراوان کرد.

" مجید علی پور" به ایلنا از یاسوج گفت: در چهارسال گذشته تلاش‌های فراوانی برای ارتقای سطح کمی و کیفی جامعه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد شکل گرفته که اکنون شاهد افزایش جامعه آماری عشایر استان هستیم.

وی با بیان اینکه جمعیت آماری عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 92 حدود 11 هزار خانوار بوده، خاطرنشان کرد: این آمار اکنون به 15 هزار خانوار رسیده که نشان از رشد چهارهزار خانواری براساس آمارهای دقیق میدانی و خانه به خانه می‌دهد.

مدیرکل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: دام عشایر از 900 هزار راس به یک میلیون و 200 هزار راس در چهارسال گذشته رسیده که می توان گفت شاخص های توسعه ای در مناطق عشایری این استان روبه رشد است.

علی پور از واگذاری تسهیلات حمایت از تولید در جامعه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد هم خبرداد و اظهارداشت: درآمد عشایری در چهارسال گذشته نیز به حد مطلوبی رسیده و از سویی نرخ بیکاری در جامعه عشایری استان روبه کاهش است.

وی گفت: شاخص های مطلوب جامعه عشایری در استان کهگیلویه و بویراحمد سبب شده که برخی از جوانان این جامعه از شهرها به  روستاها برگشته و شاغل شوند.

مدیرکل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود از کاهش شدید بارندگی در مناطق عشایری این استان اظهار نگرانی کرد و یادآورشد:‌ کاهش شدید بارندگی در این مناطق بطور حتم سبب کاهش درآمدهای عشایری و از سویی فروش ارزان دامها می شود.

علی پور افزود: روند خشکسالی در مناطق عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده و تهیه علوفه دام ها و همچنین آبرسانی به خانوارها  و دام های آنان با مشکلاتی روبه رو شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نگرانی گسترده ای در جامعه عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، تصریح کرد: در صورت ادامه روند موجود بدون شک شاهد چالش های نگران کننده ای در این جامعه خواهیم بود.

مدیرکل امورعشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقدامات فراوانی در چهارسال گذشته برای جامعه عشایری شکل گرفته اما ادامه روند کنونی بدون شک سبب نگرانی های گسترده و روند معکوس در جامعه عشایری استان می شود.

علی پور افزود:‌ بدلیل ارتقای شاخص‌های جامعه عشایری، جمعیت دام ها و خانوارهای عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد رشد داشته اما کاهش شدید بارندگی ها، خشکسالی ها و کمبود تسهیلات مشکلات و چالش هایی را در آینده برای این جامعه به‌دنبال دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز