خبرگزاری کار ایران

تاکید استاندار اردبیل بر همکاری حداکثری بانک‌ها در اعطای تسهیلات

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۵۸۴

استاندار اردبیل گفت: به‌منظور فرایند پرداخت تسهیلات وکاهش روند بروکراسی، بانک‌ها نهایت همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

به گزارش ایلنا، اکبر بهنام‌جو در بیست و هفتمین جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در سالن جلسات بانک مسکن اظهار کرد: توفیق بزرگ بانک‌ها حمایت از سرمایه گذاران و کاهش معضل بیکاری در استان است و اینکه عده‌ای صرفا بانک‌ها را مانع توسعه می‌دانند، مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه در زمینه طرح اشتغال فراگیر باید کارشناسان و کمیته نظارتی فعال باشند، افزود: بانک‌های عامل باید طرح‌های اولویت‌دار و دارای توجیه اقتصادی را مورد توجه قرار داده تا جلوی سوء استفاده‌ها و طرح‌های غیر توجیهی که موجب بدهکاری و بیکاری در جامعه می‌گردد، گرفته شود.

بهنام جو افزود: به لحاظ اینکه بخشی از این تسهیلات برعهده صندوق توسعه ملی است در این راستا بانک های عامل در صورت داشتن طرح های کلان می توانند طرح هایی را که دارای شرایط باشند، پذیرش کنند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های کلان و طرح‌های دارای اشتغال زایی بیشتر برای بانک‌ها دارای توجیه است، گفت: طبق آمار ارایه شده از ۵۶۴ طرح ۳۴۵مورد طرح تعریف شده و انتظار می‌رود۷۵۰ میلیارد تومان در راستای کاهش بیکاری و افزایش راندمان تولید پروژه تعریف شود.

استاندار اردبیل طرح‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری را جز طرح‌های اولویت‌دار برشمرد و افزود: طرح‌های توسعه گردشگری در استان توجیه اقتصادی دارد و بازگشت سرمایه به نسبت سایر طرح ها زودتر انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه کارشکنی‌ها قابل قبول نیست و مدیران فعال و دلسوز نیز باید تشویق شوند گفت:تسهیلات خرد و کلان برای کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار است و خط اعتباری ویژه ای نیز برای ارایه این تسهیلات در نظر گرفته می شود.

بهنام‌جو در پایان افزود: سهم تسهیلات و اعتبارات هر بانکی مشخص است و باید براساس دستورالعمل و بدور از انحراف، در خدمت توسعه و اقتصاد استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز