خبرگزاری کار ایران

نیکی هیلی:

واشنگتن جامعه جهانی را علیه ایران بسیج می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۳۶۴

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد اعلام کرد، واشنگتن مصمم است تدابیری علیه ایران در خارج از چارچوب توافق هسته‌ای اتخاذ کند و برای پیشبرد این رویکرد به حمایت جامعه جهانی نیاز دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، شب گذشته با امضای معافیت‌های تحریمی برای ایران تعلیق تحریم‌های هسته‌ای را تمدید کرد. مقام‌های آمریکایی می‌گویند مگر در صورت ایجاد تغییرات مورد نظر ترامپ در برجام این «آخرین باری» خواهد بود که او تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را برای ایران تمدید می‌کند.

در همین راستا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد، ایالات متحده تدابیری ضد ایران اتخاذ خواهد کرد.

 نیکی هیلی طی مواضعی بی‌اساس، مدعی شد، ایالات متحده هرگز «رویکرد خطرناک و بی‌ثبات کننده ایران را برنمی‌تابد و منتظر کمک کشورهای دیگر است.»

وی مدعی شد: «ما منتظر تشکیل (ائتلاف) همکاری بین‌المللی در سازمان ملل برای تقویت تلاش‌های علیه برنامه موشکی و تشدید ممنوعیت‌ واردات سلاح به ایران هستیم که تهران از طریق آنها از تروریسم و همچنین نقض حقوق بشر استفاده می‌کند.»

این دیپلمات آمریکایی تصریح کرد که این اقدام‌ها، تدابیری هستند که می‌توان خارج از چارچوب توافق هسته‌ای انجام داد ولی «در صورت عدم پاسخ جامعه جهانی و توافق بر سر این مسائل، برجام صلح را متوقف می‌کند».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز