خبرگزاری کار ایران

مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

واکنش‌ها به تصمیم ترامپ درباره برجام/ اتحادیه آفریقا خواستار عذرخواهی رئیس‌جمهوری آمریکا شد/ اتهام‌زنی سازمان ملل به ایران درباره یمن

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۳۱۲

تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران در چارچوب برجام از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا، درخواست اتحادیه آفریقا از رئیس‌جمهوری آمریکا برای عذرخواهی در پی توهین وی به پناهجویان و واکنش‌ها به تصمیم واشنگتن درباره برجام از جمله مهمترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران را برای ۱۲۰ روز دیگر تمدید کرد. علاوه بر این ۱۴ شخص و نهاد نیز به فهرست تحریم‌های حقوق بشری ایران افزوده شدند.

- سازمان ملل متحد ایران را به فروش سلاح به یمن و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متهم کرد.

- «نیکلاس برنز» معاون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، از تصمیم «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری این کشور در تمدید تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، استقبال کرد.

- «باب کورکر» نماینده ایالت تنسی در مجلس سنای آمریکا اعلام کرد با تیم مشاوران امنیت ملی کاخ‌سفید و اعضای سنا برای ارائه توافقی بهتر از برجام همکاری می‌کند.

- دولت تونس در ادامه ناآرامی‌های اخیر به خاطر افزایش بهای کالاها و مالیات، ۱۵۰ نفر دیگر از جمله رهبران اپوزیسیون محلی را بازداشت کرده است.

- وزیر خارجه عربستان روز جمعه با همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کرد.

- یک مقام آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور به تلاش برای اصلاح برجام ادامه می‌دهد.

- سفیر فرانسه در آمریکا با انتشار توییتی در واکنش به تایید مجدد برجام از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد اروپایی‌ها در تایید پایبندی ایران به برجام از سوی آمریکا تاثیری ندارند.

- هیات اتحادیه آفریقا در واشنگتن اعلام کرد، کشورهای عضو این اتحادیه با ابراز انزجار نسبت به سخنان توهین‌آمیز ترامپ خواستار عذرخواهی وی شدند.

- یکی از رهبران انصارالله یمن تأکید کرد که تنها راه برای پایان بحران برگزاری مذاکرات میان یمن، عربستان و امارات است.

- «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا ادعا کرد: «ما ایران را به دلیل توسعه برنامه موشکی خود و اقدام‌های ثبات‌زدایش در منطقه تحریم کردیم».

- اتحادیه اروپا بر تعهد خود به ادامه اجرای کامل و موثر برجام تاکید و اعلام کرد که با اعضای اتحادیه برای ارزیابی مشترک بیانیه آمریکا و پیامدهای آن هماهنگی خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز