خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست:

ترامپ در نتیجه فشارهای داخلی و خارجی برجام را تایید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۱۳۹

یک رسانه آمریکایی گزارش که کارشناسان نگران هستند پس از اقدام احتمالی رئیس‌جمهوری این کشور در بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، تهران توافق هسته‌ای را پوچ و بی‌ارزش بداند و تلاش خود را برای کسب سلاح هسته‌ای از سر بگیرد.

به گزارش ایلنا، واشنگتن‌پست درباره فرارسیدن ضرب الاجل تایید توافق هسته‌ای ایران از سوی رئیس‌جمهور آمریکا نوشت:

انتظار می‌رود که امروز –جمعه- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نتیجه فشارهای دولتش و متحدان خارجی واشنگتن بار دیگر لغو تحریم‌های ایران را به عنوان بخشی از توافق هسته‌ای این کشور تمدید کند.

 کاخ سفید پس از دیدار ترامپ با «رکس تیلرسون» وزیر خارجه این کشور و «جیم متیس» وزیر دفاع آمریکا این تصمیم را اعلام خواهد کرد.

ترامپ که مخالف توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ است که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید، در ماه اکتبر گذشته از تایید آن سرباز زد. اما این پرسش همچنان وجود دارد که آیا آمریکا تحریم‌هایی که بر اساس برجام برداشته شده بود را مجددا اعمال خواهد کرد یا نه. 

در ادامه این گزارش با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، آمده است: کارشناسان نگران هستند پس از این اقدام احتمالی ترامپ در بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، تهران توافق هسته‌ای را پوچ و بی ارزش بداند و تلاش خود را برای به دست آوردن «سلاح هسته‌ای» از سر بگیرد. 

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، مقام‌های دولت آمریکا پیش‌بینی کرده‌اند که حتی اگر ترامپ لغو تحریم‌های ایران را تمدید کند، به دنبال اقدام‌های جدیدی بر سر مسائل دیگری همچون حقوق بشر و برنامه موشکی تهران خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز