خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان:

دو روز اول عید بیش از 70 هزار نفر از اماکن تاریخی کاشان بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۰۶

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از افزایش بیش از دو برابری بازدید کنندگان ابنیه‌های تاریخی کاشان از شروع تعطیلی نوروز سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دراین شهرستان خبر داد.

ایلنا – کاشان: سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از افزایش بیش از دو برابری بازدید کنندگان ابنیه‌های تاریخی کاشان از شروع تعطیلی نوروز سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دراین شهرستان خبرداد.

«حسین یزدانمهر» بعد از ظهر جمعه دوم فروردین ماه سالجاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر گفت: علیرغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌هایی که از طرف دشمنان نظام جمهوری اسلامی به ملت بزرگوار و شریف ایران در سالجاری وارد شده به خاطر روحیه ایثار، مقاومت، گردشگری و صله ارحامی که مردم ایران نسبت به سایر ملت‌های جهان دارند ملاحظه می‌کنیم که حجم مسافران نوروزی و گردشگر به شهرستان کاشان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از دو برابر افزایش داشته به طوری که فشارهای اقتصادی هیچ تاثیری در روحیه گردشگری مردم نداشته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از بازدید بیش از ۷۰ هزار نفر از اماکن تاریخی تخت پوشش میراث فرهنگی کاشان از ۲۶ اسفند سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: از ابتدای سال جدید تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر وارد شهر کاشان شده‌اند که این خود رقم بسیار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه فقط روز گذشته بیش از ۲۵ هزار بلیط بازدید از ابنیه‌های تاریخی شهرستان کاشان فروخته شده و بیش از ۴۰ هزار نفر وارد شهر کاشان شده‌اند. گفت: دلیل اصلی که مسافران بیشتر ایام تعطیلی و گردشگری خود را شهرستان کاشان انتخاب می‌نمایند، به خاطر می‌ه‌مان نوازی مردم کاشان، وجود بسیار زیاد بناهای تاریخی، امام زادگان متعدد، نزدیکی به پایتخت و وصل بودن به کریدور شمال و جنوب کشور در این شهرستان می‌باشد.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نوروز سال گذشته بالغ بر ۸۱۰ هزار نفر از اماکن تاریخی کاشان بازدید نموده و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز وارد شهر کاشان شده‌اند. گفت: با توجه به اینکه روز اول نوروز سال گذشته ۸ هزار نفر از اماکن تاریخی کاشان بازدید نمودند این رقم در یکم نوروزسال ۹۲ بیش از ۱۶ هزار نفر بوده است.

وی ضمن خوشامدگویی به مسافران عزیز نوروزی، از آماده نمودن فضای لازم جهت اسکان و بازدید مسافران نوروزی در این شهرستان خبر داد و گفت: امیدواریم مسافرین عزیز نوروزی پس از پایان تعطیلات نوروزی با خاطره خوشی شهر دارالمومنین کاشان را ترک نمایند.

شایان ذکر است هماهنگی و همکاری کلیه دستگاههای اجرایی، خدماتی و انتظامی شهرستان کاشان، ایجاد زیر ساختهای گردشگری، آماده نمودن فضای مناسب برای حضور گردشگر و مدیریت بسیار خردمندانه شرکت آبفا کاشان در اتمام، ترمیم، آسفالت و آماده نمودن مسیر‌های گردشگری شهرستان کاشان در ایام عید از دیگر دلایل حضور بیشتر گردشگر در این شهر تاریخی است که جای تشکر و قدردانی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز