خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید نماینده مردم رودبار در مجلس:

آب سفید رود گیلان به زنجان صادر ولی زیتون کاران رود بار از آن بی بهره اند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۰۵

برای مبارزه با آفت مگس میوه زیتون همیشه بحث و راهکار ارائه می‌شود اما کسی پیشقدم نمی‌شود/کار‌شناسان آلمانی پس از ارزیابی روغن زیتون رودبار خلوص آن را بالای ۹۹درصد عنوان کرده‌اند.

ایلنا - رودبار: نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی، از این مساله که در همسایگی سد سفیدرود در طارم استان زنجان مجوز برداشت آب از پشت سد سفیدرود صادر می‌شود ولی به زیتونکاران رودبار چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود، انتقاد شدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رودبار، عطاالله حکیمی در سی امین کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان رودبار در پاسخ به طرح مسائلی در خصوص عدم کیفیت روغن زیتون رودبار، اظهار کرد: کار‌شناسان آلمانی پس از ارزیابی روغن زیتون رودبار خلوص آن را بالای ۹۹درصد عنوان کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: رودبار خواستگاه و مرکز زیتون کشور است  اما به دلیل برخی کوتاهی ها استانهای دیگر از ما جلو زده‌اند.

این مسئول از اینکه در همسایگی سد سفیدرود در طارم استان زنجان مجوز برداشت آب از پشت سد سفیدرود صادر می‌شود ولی به زیتونکاران رودبار چنین اجازه‌ای داده نمی‌شود، انتقاد شدید کرد.

حکیمی با تصریح بر اینکه برای مبارزه با آفت مگس میوه زیتون همیشه بحث و راهکار ارائه می‌شود اما کسی پیشقدم نمی‌شود، اذعان داشت: نظارت در بخش کشاورزی در استان و شهرستان کند بوده است.

وی در ادامه توجیه علمی نداشتن کشت برخی محصولات در شهرستان رودبار را متذکر شد و افزود: بنای ما این است که در رودبار علمی پیش برویم وبا تشکیل یک تیم کار‌شناسی برای فرآوری زیتون در شهرستان برنامه ریزی می‌کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، به زودی در رودبار سرمایه گذاری برای فرآوری زیتون با مشارکت کشور اسپانیا وبرند مشترک را خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز