خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد:

گروه پیگیری و تسریع در تفاهمنامه های اقتصادی خوزستان با لهستان، تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۴۲۱

استاندار خوزستان گفت: یک تیم کارشناسی برای پیگیری و تسریع در رسیدن تفاهمنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری میان استان خوزستان و کشور لهستان به قرارداد های نهایی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست با سفیر ایران در لهستان که امروز چهارشنبه 13 دی ماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد با تشکر از تلاش های سفیر ایران در لهستان جهت برقراری ارتباط اقتصادی میان استان خوزستان و کشور لهستان گفت: در سفر سال گذشته که همراه با تعدادی از مدیران استان به کشور لهستان داشتیم از نزدیک در جریان پتانسیل های این کشور برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در استان خوزستان و ایجاد مراودات اقتصادی قرار گرفتیم و تعدادی تفاهم نامه با شرکت های لهستانی به امضا رسید.

استاندار خوزستان افزود: در طول یک سال گذشته مذاکرات و پیگیری هایی برای اینکه این تفاهمنامه ها به مرحله قرارداد نهایی برسند انجام شده است و خوشبختانه در برخی از موارد کار ها به نسبت به خوبی پیش رفته گرچه در برخی موارد دیگر هنوز به جایی نرسیده است.

شریعتی اظهار کرد: یک تیم کارشناسی برای پیگیری و تسریع در رسیدن تفاهمنامه های اقتصادی و سرمایه گذاری میان استان خوزستان و کشور لهستان به قرارداد های نهایی تعیین شد و امیدواریم کار با سرعت بیشتری پیش رود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از میان تفاهمنامه های مختلفی که سال گذشته در لهستان به امضا رسید در بخش صنعت برق و همچنین تکنولوژی های مربوط به مدیریت پسماند در شرف رسیدن به قرارداد نهایی با طرف های لهستانی هستیم.

همچنین در این نشست رامین مهمانپرست سفیر ایران در لهستان گفت: در زمینه نیروگاه های بادی و انرژی های تجدید پذیر که استان خوزستان با توجه به موقعیت خود پتانسیل خوبی دارد و همچنین حمل و نقل ریلی، ماشین آلات کشاورزی، اتوبوس برقی و سایر موضوعاتی که می تواند به جذب سرمایه گذاری کمک نماید در سفارت و از طریق وزارت خارجه در حال پیگیری هستیم.

سفیر کشورمان در لهستان ادامه داد: وجود منطقه آزاد اروند با وسعت خوبی که دارد و در همسایگی کشور عراق می‌تواند موضوع صادرات مجدد کالا را فراهم کنند از فرصت های مهم برای ایجاد مراوده اقتصادی میان خوزستان و لهستان است.

مهمانپرست خاطر نشان کرد: از این فرصت ها و مزایایی که در استان خوزستان وجود دارد و برای شرکت‌ های لهستانی جذابیت بالایی دارد باید استفاده نماییم و امیدواریم با تلاش استاندار خوزستان و همکارانشان و حمایت‌ های وزارت امور خارجه بتوانیم برای کشور و همچنین اشتغال جوانان قدمی برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز