خبرگزاری کار ایران

کارگران هفت‌تپه خواستار شدند؛

در بودجه ۹۷ سهمی هم برای بازنشستگی نی‌بران کنار بگذارید

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۰۹۳

در حالی که این روز‌ها بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال ۹۷ از طریق کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در حال انجام است؛ جمعی از کارگران نی‌بر مجتمع کشت‌و صنعت هفت‌تپه از نمایندگان مجلس می‌خواهند تا با گنجاندن اعتبارات مالی کافی، بازنشستگی آن‌ها را برای سال آینده فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دست‌کم حدود ۳۰۴ نفر از کارگران نی‌بر هفت تپه از چهار سال قبل منتظرند تا هزینه‌های مربوط به بازنشستگی آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت و مستمری‌های آن‌ها برقرار شود؛

به گفته این کارگران،  تا زمانی که مالکیت مجتمع هفت‌تپه دولتی بود؛ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای بازنشستگی شماری از کارگران نی‌بر به حساب سازمان تامین اجتماعی پرداخت شد؛ اما پرداخت ۱۰ میلیارد تومان باقیمانده بعد از خصوصی سازی، به دست فراموشی سپرده شد.

حرفه کارگران نی‌بر در هفت‌تپه فصلی و غیر دائم تلقی می‌شود، برای همین بیشتر این کارگران نمی‌توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند، در همین رابطه در سال ۹۳، دولت طی مصوبه‌ای ۲۵ میلیارد تومان برای جبران سابقه بیمه‌ای این کارگران اختصاص داد تا شرایط بازنشستگی آن‌ها تسهیل شود و در آن زمان تعدادی از مشمولان با استفاده از این مصوبه بازنشست شدند.

 ظاهرا  در حال حاضر، در خصوص پرداخت هزینه بازنشستگی304  کارگر نی‌بر، اختلافی میان مالک خصوصیِ مجتمع ودولت به وجود آمده است، هرکدام، طرف مقابل را مسئول قلمداد می‌کنند؛ غافل از اینکه این کارگران هستند که از این موقعیت ضرر می‌کنند.

وی ادامه داد: در این شرایط از نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا در کنار بودجه‌ای که برای سال ۹۷ دستگاه‌های مختلف تعیین می‌کنند؛ با اختصاص اعتبارات لازم، امکان بازنشستگی باقیمانده کارگران نی‌بر را فراهم کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز