خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار مجمع نمایندگان اردبیل:

با تعامل خوب میان دولت و مجلس گره‌های کشور گشوده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۹۶۰

جلسه دیدار نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با معاون اول رییس جمهور عصر امروز(سه شنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا،  اسحاق جهانگیری در این جلسه استان اردبیل را استانی پر ظرفیت به لحاظ منابع طبیعی، جاذبه‌های گردشگری و نیروی انسانی برشمرد و از استاندار اردبیل خواست برای فرصت های سرمایه گذاری این استان را به شرکت‌های بزرگ سرمایه گذاری غیردولتی به نحو مناسبی معرفی کند.

معاون اول رییس جمهور افزود: یکی از موانع پیش روی توسعه در کشور آب است که خوشبختانه استان اردبیل در این زمینه مشکل جدی ندارد و این استان از قطب های اصلی کشاورزی کشور محسوب می شود و علاوه بر آن با راه اندازی برخی کارخانه های صنعتی نظیر سیمان در سالهای گذشته، زمینه های صنعتی شدن استان فراهم شده است.

جهانگیری همچنین با یادآوری اینکه استان اردبیل استانی مرزی است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط مرزی از اولویت های اصلی دولت است و خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران روابط صمیمانه ای با کشور جمهوری آذربایجان دارد و استان اردبیل می تواند از این فرصت برای گسترش تجارت مرزی و توسعه استان استفاده کند.

وی افزود: جمعیت زیادی از مردم استان اردبیل در روستاها و شهرهای کمتر از ده هزار نفر سکونت دارند و مسئولین استان می توانند با استفاده از اعتباراتی که در قالب ۱.۵ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه اشتغال روستایی در کشور در نظر گرفته شده، زمینه ایجاد واحدهای صنعتی کوچک و به دنبال آن اشتغالزایی در استان و بخصوص روستاها را مهیا سازند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه سخنان خود نقش مجلس شورای اسلامی را در توسعه کشور تعیین کننده و مهم ارزیابی کرد و گفت: با تعامل خوب میان دولت و مجلس می توان به گشوده شدن گره های کشور امیدوار بود و در مقطع فعلی که رابطه خوبی میان دولت و مجلس وجود دارد، باید از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم.

جهانگیری افزود: خوشبختانه ایران از ظرفیت های بی نظیری همچون منابع طبیعی غنی، نیروی انسانی متخصص و موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد برخوردار است که باید با سیاستگذاری صحیح از این ظرفیت های در جهت توسعه کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: جاذبه های گردشگری طبیعی استان اردبیل فرصتی کم نظیر برای توسعه این استان است که باید در معرفی این ظرفیت ها تلاش کرد.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی نیز هر کدام در سخنانی، مهمترین مسائل و کاستی استان را مطرح کردند و پیشنهاداتی برای توسعه استان ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز