خبرگزاری کار ایران

جزئیات نحوه محاسبه قیمت‌های طرح جدید ترافیک

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۴۳۷

قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک جزئیات نحوه محاسبه قیمت‌های طرح جدید ترافیک را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهریار افندی‌زاده قائم مقام معاون حمل و نقل و ترافیک صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بر اساس طرح جدید ترافیک، تهران به سه بخش سبز، آبی و سفید تقسیم می‌شود، گفت: محدود سبز همان محدوده قبلی طرح ترافیک، محدوده آبی همان محدوده زوج و فرد و محدوده سفید باقی شهر است.

او ادامه داد: بر اساس طرح جدید قیمت ورود به محدود طرح ترافیک بر اساس ضرایب مختلفی تعیین می‌شود که این ضرایب عبارتند از ضریب مکانی، زمانی، آلایندگی و ضریب زمان پرداخت. هر ضریب کاربرد خاص خود را دارد برای مثال ضریب آلایندگی بر اساس برقی بودن خودرو و یا داشتن معاینه فنی تعیین می‌شود. ضریب زمانی بر اساس زمان ورود فرد به داخل طرح ترافیک است و کمک به مدیریت تقاضا کرده و ترافیک را پخش می‌کند.

او ادامه داد: ضریب زمان پرداخت هم به معنای زمان پرداخت عوارض است. ضریب موارد ویژه هم برای جانبازان و یا افراد خاص است که جزئیات آن در شورای شهر تصویب خواهد شد.

افندی‌زاده با بیان اینکه بر اساس این طرح همه می‌توانند داخل طرح شوند افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده روز پنجشنبه را به طور کل تعطیل کردیم در نتیجه طرح فقط 226 روز از سال اجرا می‌شود. یکی از نکات عمده این است که ساکنین داخل محدوده ترافیک بتوانند بدون پرداخت عوارض از محدوده خارج شوند. نکته بعد هم بحث قیمت‌گذاری است. افرادی که خانه‌هایشان در محدوده سبز و آبی قرار دارد تا ساعت 8:30 صبح فرصت دارند از محدوده خارج شوند و زمان اجرای طرح از زمان 6:30 تا 19 خواهد بود.

او با بیان اینکه این طرح به نفع همه مردم است، افزود: حداقل پرداختی مردم برای محدوده سبز (طرح ترافیک) 9600 تومان خواهد بود که با ضربدر تعداد روزها (226) به دو میلیون و 169 هزار تومان می‌رسد و حداکثر پرداختی مردم 36 هزار تومان است در حالی که امروز طرح ترافیک روزانه 40 هزار تومان فروخته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز