خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

انجام مطالعات لازم برای احداث موزه تخصصی در مهاباد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۳۱۱

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از مطالعات و بررسی های لازم برای احداث موزه تخصصی در شهر مهاباد خبر داد.

یه گزارش ایلنا از مهاباد، مدیرکل استان در دیدار با محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان مهاباد گفت: مهاباد یکی از شهرهای استان است که برخوردار از حیث آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی بوده و مردمی مهمانپذیر دارد و این قابلیت‌ها می‌تواند در جذب گردشگران به این شهر و حتی استان آذربایجان غربی کمک کند.

جلیل جباری در این دیدار تصریح کرد : اگرچه توانمندی‌های مهاباد به لحاظ آثار تاریخی و منابع طبیعی زیاد است اما می بایست اعتبارات مورد نیاز برای حفاظت و صیانت از این آثار نیز تامین شود.

جباری افزود : برای حفاظت و مرمت های ضروری سه حوضخانه و حمام تاریخی لج این شهرستان مبلغ 110 میلیون تومان در نظر گرفتیم که بزودی با اتمام مطالعات لازم عملیات حفاظتی و مرمتی این آثار آغاز خواهد شد.

وی هم چنین اضافه کرد : در حال مطالعه احداث موزه تخصصی در مهاباد هستیم که با کمک یکی از افراد بومی مهاباد که علاقه وافری به فرهنگ و تاریخ این شهر داشته و زمینی را اهدا کرده این کار صورت خواهد گرفت و از اداره کل موزه های سازمان متبوع نیز برای تجهیز و راه اندازی آن قول‌های مساعدی دریافت کرده‌ایم .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز