خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:‌

مردم آگاه راه خود را خواهند یافت

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۲۵

عبور از وضع کنونی دغدغه همه دلسوزان نظام است/در پناه آگاهی رو به گسترش ملت‌ها، تحمیل عقیده و سیاست به مردم به تدریج ناکارآمد شده و مردم آگاه راه خود را خواهند یافت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جوش و خروش دردمندانه اقشار گوناگون مردم و به خصوص زندانیان سیاسی قبل از انقلاب، دیدگاه کسانی است که انقلاب را همانند فرزند و پاره‌تن خود می‌دانند و دیدن رنجوری و ضعف و بیماری فرزند برای‌شان از هر چیزی دردآورتر است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب، سخنان و نگرانی‌های جمع حاضر را درد دل‌های صاحبان اصلی انقلاب و نظام اسلامی خواند و با بیان این‌که «تشکیل کانون زندانیان سیاسی مسلمان قبل از انقلاب را که نیروهایی شایسته و دردآشنا هستند، امری شایسته بوده است» اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی حال حاضر کشور، وجود تشکّل‌ها، جمعیت‌ها و احزاب قوی و دارای پایگاه اجتماعی وسیع است که بتوانند امر نظارت بر عملکرد مسوولان را انجام دهد و واسطه انتقال خواست‌ها و دیدگاه‌های بدنه جامعه به تصمیم‌گیران باشند.

وی گفت: حامیان جریان مرموز تخریب دستاوردهای انقلاب کسانی هستند که وقتی مبارزان راستین این کشور در زندان‌های ستمشاهی شکنجه می‌شدند، گوشه عافیت‌طلبی گزیده بودند و این‌گونه توجیه می‌کردند که در زمان غیبت امام زمان(عج) هر پرچمی برای حکومت بلند شود، پرچم ضلالت است و حتی به مبارزین اعتراض می‌کردند جواب این ‌خون‌ها را که خواهد داد؟

وی در پاسخ به درخواست‌های جمع حاضر برای ورود شخصیت‌های باتجربه، توانمند و کارآمد در عرصه سیاسی و انتخابات، عبور از وضع کنونی را دغدغه همه دلسوزان و وفاداران به نظام خواند و با تأکید مجدد بر این‌که «وضع کنونی کشور قطعاً از سال پایانی جنگ تحمیلی که هم به لحاظ داخلی و هم بین‌المللی خوب نبود بدتر نیست» تأکید کرد: همواره گفته‌ام راهکار عبور از وضع کنونی دو اقدام اساسی، یعنی ایجاد همدلی و اتحاد در داخل با انجام انتخابات رقابتی و همه‌جانبه و ایجاد دولتی متشکل از نیروهای کارآمد و دلسوز از همه جریان‌های قانونی و وفادار به نظام و نیز تلطیف روابط خارجی و گشایش بین‌المللی همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دنیا براساس عزت، حکمت و مصلحت می‌باشد و اگر این دو مهم صورت گیرد، به تدریج مشکلات رو به سامان می‌رود و امیدها گسترش می‌یابد.

این عضو مجلس خبرگان با تشریح اوضاع مقطع پایانی جنگ و پذیرش قطعنامه، به همراهی کشورهای منطقه و قدرت‌های استکباری با صدام اشاره کرد و افزود: در آن مقطع توانستیم با همراهی و همدلی مردم، تدابیر امام راحل و مسوولان جنگ، صدام را در سازمان ملل متجاوز و جمهوری اسلامی را مستحق دریافت غرامت معرفی کنیم و این کار کوچکی نبود.

وی افزود: با همراهی مردم و تدابیر مسوولان در مدت کوتاهی پس از تشکیل دولت بسیاری از کشورهای منطقه و قدرت‌های جهانی به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان لنگرگاه منطقه پی برده و در دیدارهای خصوصی نسبت به حمایت از رژیم صدام ابراز ندامت می‌کردند.

وی گسترش شبکه‌های اطلاع‌رسانی و تکنولوژی آگاهی‌بخش را مهمترین نوید و امید ملت‌ها عنوان کرد و گفت: در پناه آگاهی رو به گسترش ملت‌ها، تحمیل عقیده و سیاست به مردم به تدریج ناکارآمد شده و مردم آگاه راه خود را خواهند یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز