خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون عمران و توسعه‌شهری رشت بررسی شد؛

آسیب‌شناسی طرح تفصیلی رشت با حضور مدیران شهرداری مناطق

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۶۴

در بیست و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت، آسیب شناسی طرح تفصیلی رشت با حضور مدیران شهرداری مناطق بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رضا رسولی در بیست و نهمین جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری رشت با تشکر از تدوین گران طرح تفصیلی رشت هدف از برگزاری این قبیل جلسات را آسیب شناسی و تصحیح این طرح در قالب یک نگاه کارشناسی دانست.

رییس کمیسیون عمران و توسعه شهری  رشت با ذکر مثال تدوین طرح ترافیک با اشاره به این مورد که در بررسی هر طرح باید با شناسایی و درگیر کردن افراد ذی نفع از قبیل مدیران مربوط به بررسی کارشناسی و همه جانبه طرح پرداخت.

رییس کمیسیون عمران با بیان این مورد که شهرداری در لایه کارشناسی دچار مشکل است با اشاره به این مورد که در بررسی مسائل غالبا مدیران با یکدیگر هم نظر هستند بر تفاهم کارشناسان در قالب جلسات تخصصی تاکید کرد.

رسولی خروجی کمیته های تخصصی تشکیل شده زیر نظر کمیسیون عمران را مثبت تلقی کرد و خواستار حضور نمایندگان مناطق شهرداری در جلسات و تعدد بیشتر این جلسات در هفته آینده برای رسیدن به نتیجه مطلوب را خواستار شد.

در این جلسه پورناصرانی شهردار منطقه۴ با اشاره به این موضوع که تدوین طرح تفصیلی اقدامی مهم و قابل توجه در راستای مدیریت هماهنگ شهری میباشد با یادآوری روزهای اول ابلاغ این طرح از موج انتقادات سازندگان در آن برهه و تلاشها با استفاده از همفکری و همکاری در حد توان برای رفع مشکلات از عدم تناسب و وجود اختلاف اجرایی طرح تفصیلی در برخی نقاط شهری نقد کرد.

کهالی شهردار منطقه۳ با بیان این موضوع که عدم دخالت شهرداری در جذب پیمانکار یکی از نقاط ضعف موجود میباشد عدم بروز بودن مشاوران و بومی نبودن برخی از آنها را جزو معضلات این حوزه میباشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از مشاوران شهرداری را به عنوان کارشناس محسوب نمیکنند و پاسخگوی شهرداری نیستند کثرت در جابه جایی ها و عزل و نصب های سلیقه ای را بالاترین تهدید برای تدوین و اجرای طرح تفصیلی دانست.

در ادامه عاطفی شهردار منطقه۲ نیز با بیان اینکه با توجه به بافت ویژه زیارتی منطقه دو شهرداری که باعث کاهش صدور پروانه و رکود در ساخت و ساز گردیده است از تنزل سطح درآمدزایی این منطقه گلایه و درخواست نگاهی ویژه به این منطقه در طرح تفصیلی داشت.

عطایی شهردار منطقه یک نیز با بیان اینکه نگاه مدیران نگاهی انتفاعی به طرح تفصیلی است اصولا شهرداری را در قبال اجرای این طرح از نظر مالی متضرر معرفی کرد و نارضایتی ارباب رجوع و سازنده ها را پیامد دیگر اجرای این طرح دانست.وی با اشاره به اینکه پروژه های نیمه کار عمرانی پس از ابلاغ طرح تفصیلی دچار سردرگمی در اجرا شده اند خواستار بازنگری به برخی از مواد این طرح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز