خبرگزاری کار ایران

ژاله حساس‌خواه خبر داد:

برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی آشنایی با اصول نوین بایگانی اسناد در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۱۵۳

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان از برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی آشنایی با اصول نوین بایگانی اسناد آرشیوی و امحائی ویژه مسئولان بایگانی ادارات و سازمان‌های دولتی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، ژاله حساس‌خواه با اشاره به نقش بایگانی و نگهداری اسناد به عنوان مدارک حائز اهمیت در سازمان‌های دولتی به عدم آگاهی بسیاری از مسئولان این مراکز به روش‌های نوین آرشیو، گفت: کماکان بسیاری از سازمان‌ها به‌صورت سنتی در حال آرشیو اسناد خود هستند و شناخت روش‌های مدرن بایگانی اسناد علاوه بر ایجاد آرشیوی مدون و با برنامه که قابلیت دسترسی به آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای درخواست کنندگان ایجاد خواهد کرد باعث تسهیل در روند فعالیت آرشیویست‌ها نیز خواهد شد.

مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی گیلان با اشاره به ماده ۵۴۴ قانون مجازات اسلامی مسئولیت معدوم شدن هر برگ سند و یا دفتر ثبت و ضبط در ادارات دولتی را متوجه دفتردار و سایر اشخاص مسئول دانست و اهمال در این زمینه را براساس قانون مذکور مشمول محکومیت به حبس عنوان کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی استان گیلان با توجه به اینکه تنها مرجع تعیین و تکلیف اسناد دولتی در استان است در راستای کاهش قصور افراد مسئول در رابطه با اسناد موجود در سازمان‌ها پس از اعلام فراخوان عمومی تعیین وضعیت بایگانی به مدیران کل ادارات دولتی استان در آبان‌ماه سال‌جاری و از طریق شناسایی رابطان اسناد این ادارات، در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ دی‌ماه اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی برای این افراد خواهد کرد.

وی تعداد سازمان‌های شرکت کننده در اولین مرحله برگزاری کارگاه آموزشی را ۱۵ دستگاه عنوان کرد و افزود: امیدواریم با آشنایی بیشتر مدیران محترم استان از اهمیت اسناد و عواقب اقدامات خودسرانه درباره تعیین وضعیت نگهداری این اسناد در مراحل بعدی شاهد مشارکت بیشتر مراکز دولتی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز