خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان مطرح کرد:

توسعه روستا مبنای توسعه اصلی شهر است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۰۳۲

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان ایجاد اشتغال در روستا را مهم برشمرد و گفت: مبنای اصلی توسعه شهر به توسعه و رونق تولید در روستا بر می‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برهان صلواتی روز یکشنبه در جلسه ستاد اشتغال شهرستان در سنندج، افزود: بیکاری پدیده و معضل فعلی کشور و استان است که باید مورد توجه و باور قطعی مسئولان قرار گیرد از این رو اولویت و مبنای کاری خویش را بر این مقوله مهم متمرکز می کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی مبنای توسعه اصلی شهر هاست، اظهار داشت: با رونق تولید و بهبود وضعیت معیشت در روستا ها از معضلات شهری همانند حاشیه نشینی و بزه کاری و اعتیاد کاسته می‌شود از این رو باید به اشتغال در روستا ها هم توجه ویژه شود.

صلواتی خاطر نشان کرد: توسعه روستاها با اجرای طرح هادی و تکمیل زیر ساخت های عمرانی رو به رشد و آبادانی است که می تواند گرشگری را که مزیت استان قلمداد می شود را رونق بخشد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان موانع و سخت گیری های بانک ها را جهت پذیرش طرح های اقتصادی مورد توجه قرار داد و گفت: طبق شیوه نامه های ابلاغی بایستی بانک ها زمینه و بستر ترغیب کار آفرینان را با پرداخت تسهیلات به اشتغالزایی گسترده مهیا کنند و از ضوابط دست و پا گیر بپرهیرند.

صلواتی مشکل اصلی کشور را اشتغال و سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: بیکاری سایر ابعاد زندگی شخص چون درجه تقوا و ایمان و اعتقاد را هم تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت منجر به ایجاد مسائل و معضلات اجتماعی می شود.

صلواتی خاطر نشان کرد: هیچ توسعه ای در کشور رخ نمی دهد مگر در سایه فعال شدن بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی که تحقق این مهم نیز در گرو بها و ارج‌نهادن به طرح‌های اقتصادی کار آفرینان و سرمایه‌گذاران است.

وی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری مقوله‌ای است که بخشی از آن به مردم و قسمتی هم به مشوق‌های سرمایه گذاری برای اخذ تسهیلات در قالب طرح اشتغال فراگیر تعیین می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز