خبرگزاری کار ایران

اردن تلاش برای کودتای نظامی در این کشور را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۸۵۸

اردن برخی گزارش‌ها درباره تلاش سه شاهزاده برای کودتای نظامی در این کشور را رد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، دیوان پادشاهی اردن اخبار منتشر شده درباره بازنشسته شدن سه شاهزاده این کشور به دلیل تلاش برای کودتای نظامی در اردن با کمک ولی‌عهد عربستان و ولی‌عهد ابوظبی را رد کرد.

در بیانیه دفتر پادشاهی اردن که امروز –یکشنبه- منتشر شده ، آمده است: «برخی از شبکه‌های اجتماعی شایعات و ادعاهایی غیرواقعی و مغرضانه و نادرست درباره شاهزادگان خانواده پادشاهی «فیصل بن الحسین» و «علی بن الحسین» و «طلال بن محمد» منتشر کرده‌اند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «دفتر پادشاه هاشمی اردن ترتیبات قانونی را در قبال همه کسانی که اختلال ایجاد می‌کنند یا اخبار دروغ درباره خانواده پادشاهی اردن منتشر می‌کنند را اتخاذ خواهد کرد».

«عبدالله دوم» پادشاه اردن طی یک هفته سه شاهزاده این کشور را از نیروهای مسلح اردن بازنشسته کرد و نامه‌های تشکر و تقدیر برای آنها ارسال کرد و آنها را از بهترین نظامیان ارتش و وفاداران به اردن و خانواده پادشاهی هاشمی خواند.

رسانه‌هایی اجتماعی خبرهایی ا درباره اقدام پادشاه اردن در عزل برادرانش فیصل و علی و پسرعمویش طلال بن محمد که همگی از فرماندهان ارتش اردن بودند را منتشر کردند. بر اساس اخبار منتشر شده، علت این برکناری‌ها ارتباط این افراد با عربستان سعودی و امارات و تلاش آنها برای کودتا علیه پادشاه اردن عنوان شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز