خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه خبرداد :

دفع غیر بهداشتی فاضلاب در مناطق زلزله زده موجب بیماری‌های عفونی می‌شود

کد خبر : ۵۷۶۱۸۹

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به کمبود چشمه توالت و دوش حمام در مناطق زلزله زده و دفع غیر بهداشتی فاضلاب و بروز بیماری‌های پوستی و عفونی در منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم شکیبا با اشاره به کمبود چندین چشمه توالت و کمبود دوش حمام و سرویس بهداشتی  2 مشکل اصلی زلزله‌زدگان  را دوش حمام دانست و گفت : در حال حاضر در شهرستان سرپل ذهاب 510 چشمه توالت در شهر و 710چشمه توالت در روستا‌ها علاوه بر تعداد موجود نیاز است.

وی افزود: در شهرستان ثلاث باباجانی نیز 360 چشمه توالت دیگر مورد نیاز است.

رئیس مرکز بهداشت استان خاطرنشان کرد: همچنین در شهرستان سرپل ذهاب 650 دوش حمام و در ثلاث باباجانی 250 دوش حمام دیگر نیاز است.

شکیبا به دفع غیربهداشتی فاضلاب در برخی مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه فاضلاب چشمه توالت‌های موجود در منطقه بهداشتی دفع نمی‌شود و این امر می‌تواند اپیدمی بیماری‌های عفونی و واگیردار را به دنبال داشته باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این آب لوله کشی برخی روستا‌ها به خاطر کم بودن کلر آب غیرقابل شرب است و ازمسئولان مربوطه و خیرین خواست نسبت به تامین نیاز‌های منطقه دراین بخش اقدام کنند.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز