خبرگزاری کار ایران

علیپور در موافقت با طرح اصلاح قانون شورا‌ها:

هویت ری و تهران به هم متصل است/ نمی توان آنها را از یکدیگر جدا کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۰۷

امروز اگر فرماندار ایرادی را به مصوبه شورای شهر بگیرد و در شورای حل اختلاف بررسی شود دیگر کسی نمی‌تواند به آن اعتراض کند و باید ظرف دو هفته اجرایی شود.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: قوانین مجلس نباید تعابیر و تفاسیر مختلف داشته باشد.

به گزارش ایلنا، کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه طی سخنانی در موافقت با طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات شورا‌ها در صحن علنی مجلس اظهار داشت: گزارش کمیسیون شورا‌ها در مورد اصلاح مواد ۲۶ و ۷۳ قانون شورا‌ها به صحن علنی آمده که این یک موضوع مهم است و رئیس مجلس هم عنایت داشت تا این موضوع سریع‌تر بررسی شود.

وی افزود: نمایندگان رای قاطعی به انتزاع شهر ری و موضوع کلانشهر تهران دادند؛ طرح جامع مصوبه سال ۸۶ در رابطه با تهران ابلاغ شد که در این طرح شورای عالی شهرسازی و معماری کشور که حداقل ۹ الی ۱۱ وزارتخانه در آن عضو هستند تصمیم گرفتند تا تهران را یکپارچه ببینند.

علیپور ادامه داد: ری که به تعبیر حضرت آقا قبله تهران است از تهران منتزع نیست، هویت تهران به ری است و هویت ری به تهران متصل است و نمی‌شود که این دو را از هم جدا کرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما تهران را به عنوان یک کلانشهر می‌بینیم و قدرت تهران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام باید مورد توجه قرار گیرد تا تهران مقتدر داشته باشیم.

نماینده مردم قائمشهر گفت: ما می‌دانیم که از ویژگی‌های مهم یک قانون جامع و مانع بودن آن است و فقدان هرگونه ابهام در اجرای آن و پیشگیری از تعابیر متفاوت آن است؛ یعنی ما باید در مجلس قانونی وضع کنیم که تعابیر و تفاسیر مختلف نداشته باشد؛ در موضوع قانون شورا‌ها ما اشکالات اساسی داریم.

وی اضافه کرد: امروز اگر فرماندار ایرادی را به مصوبه شورای شهر بگیرد و در شورای حل اختلاف بررسی شود دیگر کسی نمی‌تواند به آن اعتراض کند و باید ظرف دو هفته اجرایی شود.

علیپور ادامه داد: ممکن است خیلی موضوعات در شورای حل اختلاف بررسی نشود؛ در این طرح این موضوع به صورت جامع‌تر دیده شد تا اگر اختلافی مطرح شد مرجع بالاتری بتواند آن را مورد بررسی قرار دهد و هیئت عالی بالا‌تر می‌تواند اختلافات را حل و فصل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز