خبرگزاری کار ایران

شعبانی؛ مجموعه پنج جدی قصه منظوم منتشر می‌كند

کد خبر : ۵۷۵۹۰

اسدالله شعبانی شاعر کودک و نوجوان از انتشار مجموعه شعر پنج جلدی «هُلم بده، قِلم بده» با همکاری دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری خبر داد.

ایلنا: اسدالله شعبانی درباره مجموعه داستان منظوم خود گفت: این مجموعه شعر-قصه شامل داستان‌هایی عامیانه برای گروه سنی الف و ب است که هم خردسالان می‌توانند از آن لذت ببرند و هم برای کودکان قابل استفاده است.
به گزارش ایلنا، وی افزود: محوریت این قصه‌های منظوم بازی و سرگرمی و ایجاد نشاط در بچه هاست، اما در عین حال جنبه آموزشی هم دارد؛ در قصه‌های منظوم این مجموعه مایه‌های افسانه‌ای یافت می‌شود و بچه‌ها را به عالم خیال می‌برد.
شعبانی اقبال به ادبیات کودک و نوجوان از سوی دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری را ارزشمند خواند و گفت: تا جایی که من اطلاع دارم انتخاب خوبی در پروژه مجموعه‌های کودک دفتر ادبیات کودک و نوجوان رخ داده و از نظر کیفی آثار خوبی در این پروژه تولید شده است.
این شاعر کودک در ادامه با بیان اینکه ادبیات به‌ویژه شعر کودک در سال‌های اخیر رشد داشته است، افزود: در این حوزه چه از نظر کیفی و چه به لحاظ کمی پیشرفت قابل قبولی را شاهد بوده‌ایم و عموم آثار مورد پسند کودک و خردسال قرار گرفته است.
مدیر نشر توکا درباره آسیب‌شناسی حوزه ادبیات کودک و نوجوان توضیح داد: نبودن عرصه رقابت میان نویسندگان و ناشران این ادبیات، مهم‌ترین آسیب این حوزه است؛ امکانات در اختیار دولت قرار دارد و بخش خصوصی نه توان رقابت با دولت را دارد و انگیزه‌ای برای رقابت با دیگر ناشران؛ بدین‌ترتیب رقابت و در نتیجه خلاقیت در این عرصه کمتر اتفاق می‌افتد.
شعبانی با تاکید بر این‌که فعالیت‌های فرهنگی باید خصوصی شود، گفت: خصوصی شدن انتشار آثار کودک و نوجوان باعث به‌وجود آمدن رقابت و خلاقیت می‌شود و هر جایی که بیشتر و بهتر کار کند مورد پسند مردم و مخاطبان قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز