خبرگزاری کار ایران

سومین اجلاس جهانی ناشران مسلمان، تیرماه برگزار می‌شود

کد خبر : ۵۷۵۷۴

جلسه شواری سیاستگزاری اتحادیه جهانی ناشران مسلمان با حضور اعضا، عصر روز شنبه بیست و ششم اسفندماه سال جاری تشکیل شد.

ایلنا: آخرین نشست شورای سیاستگزاری اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در سال ۱۳۹۱ با حضور سید محمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، علی اکبر ولایتی(مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل)، علی اکبر صالحی(وزیر امور خارجه)، آیت ا... تسخیری(مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام)، محمدباقر خرمشاد(ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی)، محمدعلی فتح الهی(رئیس پژوهشکده علوم سیاسی موسسه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی) و علی زارعی نجفدری(دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان) برگزار شد.

در ابتدای جلسه علی زارعی نجفدری با مروری کوتاه بر تاریخچه برگزاری دو اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام و شکل‌گیری اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، به تشریح اقدامات و برنامه‌های کاری آتی اتحادیه، فعالیت‌های انجام شده در نظام بخشی به امور اتحادیه، تشکیل دبیرخانه دائمی اتحادیه و استقرار موقت آن و همچنین اقدامات صورت پذیرفته در تهیه ساختمان مناسب جهت استقرار دائمی دبیرخانه اتحادیه و... پرداخت.

پس از بحث و تبادل نظر پیرامون آئین نامه‌های پیشنهادی دبیرخانه شامل آئین نامه اجرایی ساختار و تشکیلات اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، آئین نامه عضوگیری فراگیر در اتحادیه جهانی ناشران مسلمان، آئین نامه شرح وظایف دبیرخانه دائمی اتحادیه و آئین نامه اجرایی نشست‌های منطقه‌ای در پنج قاره، مقرر شد اعضای شورا، نظرات و اصلاحات مورد نظر خود پیرامون آئین‌نامه‌های پیشنهادی را به دبیرخانه اعلام نمایند.

همچنین در این جلسه مقرر شد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری سومین اجلاس در تیرماه سال ۱۳۹۲ تحت عنوان «سومین اجلاس جهانی ناشران مسلمان» برگزار شود.

درخصوص تهیه و تأمین ساختمانی جهت استقرار دائمی دبیرخانه اتحادیه، اعضای شورا مقرر کردند تا پیگیری‌های لازم برای تهیه و تأمین آن را انجام دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز