خبرگزاری کار ایران

در آستانه روز چهارشنبه سوری/

850 دانش آموز کاشانی آموزش دیدند

کد خبر : ۵۷۵۶۴

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان گفت: همزمان با فرا رسیدن سنت باستانی چهارشنبه سوری، 850 دانش آموز این شهرستان آموزش های مقابله با حوادث احتمالی این روز را فرا گرفتند.

ایلنا - کاشان: مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان گفت: همزمان با فرا رسیدن سنت باستانی چهارشنبه سوری، 850 دانش آموز این شهرستان آموزش های مقابله با حوادث احتمالی این روز را فرا گرفتند.

«  ابوالفضل شجاعی »  در گفتگو با خبرنگارایلنا در کاشان  با اعلام این خبر، پیرامون اهداف برگزاری این دوره آموزشی اظهار داشت: آتش زدن بوته های خشک و پریدن از روی آتش در سنت قدیمی به تجمع در خیابان ها و منفجر کردن ترقه و پرتاب سیگارت تبدیل شده که این مساله موجبات بروز حوادث بسیاری را برای هموطنان به دنبال داشته است

وی افزود: به همین منظور، دوره های آموزشی برای کاهش حوادث و خسارات جبران ناپذیر ایجاد شده در این روز، در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در دوره آموزشی امسال را، دانش آموزان مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شش مدرسه دخترانه این شهرستان تشکیل داده اند.

مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کاشان، با اشاره به آمار بسیار بالای حوادث چهارشنبه سوری در کشور، افزود: با وجود اینکه بیشترین آسیب دیدگان حوادث این روز، جوانان و نوجوانان پسر هستند اما به علت عدم استقبال و رغبت مدیران مدارس پسرانه این شهرستان، این دوره های آموزشی برای دختران کاشانی برگزار شد.

دکتر شجاعی، آموزش کمک های اولیه، بیان نکات ایمنی و تبیین و تشریح برگزاری سنت کهن چهارشنبه سوری را از جمله موارد مطرح شده در این دوره آموزشی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز