خبرگزاری کار ایران

قالیباف؛

مسیر پادگان جی به زودی بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۵۳

در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده این مناطق ۹ و ۱۰ تصمیم گرفتیم که پولی بابت پروانه ساختمان از شهروندان دریافت نکنیم چنانکه طی سال‌های اخیر در مجموع این دو منطقه حدود ۲۳ میلیارد تومان از درآمد‌های شهرداری در حوزه پروانه ساخت دریافت نشد اما متاسفانه به دلیل تراکم ساختمان‌ها در بافت فرسوده و ریز دانه بودن آن‌ها آنطور که باید و شاید شاهد نوسازی نبودیم.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه مهم‌ترین معضل در مناطق ۹ و ۱۰ وجود بافت‌های فرسوده است، گفت: برای آنکه بتوانیم این مشکل مردم را در مناطق جنوبی شهر و به ویژه این دو منطقه حل کنیم تصمیم گرفته شد که پولی بابت پروانه ساختمان از شهروندان دریافت نشود، چنانچه طی سال‌های اخیر در مجموع در مناطق ۹ و ۱۰ حدود ۲۳ میلیارد تومان از درآمد شهرداری حاصل از پروانه ساختمان دریافت نشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح ۶۴ پروژه فرهنگی ورزشی عمرانی و... شهرداری مناطق ۹ و ۱۰ با بیان این مطلب اظهار کرد: برای حضور در این جلسه ‌‌نهایت تلاش خود را کردم و با وجود مشغله کاری که در روزهای پایانی سال داریم خواستم که حتما در این نشست حاضر باشم چرا که خود را مدیون شهدا و جانبازانی می‌دانم که این دو منطقه به اسلام و نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند.

وی ادامه داد: وقتی چشم ما به خانواده شهدا و جانبازان می‌افتد از اینکه ایستاده‌ایم خجالت زده می‌شویم و خجالت ما زمانی باید بیشتر شود که ایستاده باشیم و در نظام جمهوری اسلامی فرصتی در اختیار داشته باشیم اما آنطور که باید و شاید به خانواده و این بندگان خوب خدا خدمت نکنیم.

قالیباف افزود: ما خود را مدیون شهدا و جانبازان می‌دانیم و بار‌ها گفته‌ام که زندگی در سایه نظام اسلامی خود نعمت بزرگی است که خدا به ما داده و باید شاکر باشیم که توانسته‌ایم در این مقطع زندگی کنیم.

وی ادامه داد: ما باید ‌‌نهایت تلاش خود را بکنیم تا نظام را کارآمد و موثر کرده و آنطور که شایسته و بایسته است به مردم خدمت رسانی کنیم. تلاش ما نیز این است که به موازات کارهای عمرانی و خدماتی اقدامات لازم در حوزه فرهنگی و آموزشی تربیت و دین و... را انجام دهیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دین من به عنوان شهردار تهران به تک تک مردم این شهر است، گفت: عدالت و انصاف و مروت و جوانمردی اقتضا می‌کند خانواده‌هایی که در دوران سختی انقلاب که اگر فرزند یا همسرشان کار نمی‌کرد چرخه اقتصادی خانواده‌شان می‌ایستاد عزیزان خود را به جنگ فرستاده و علاوه بر تحمل فشار اقتصادی دوری و غم عزیزانشان را تحمل کردند، امروز بیش از سایرین به آن‌ها خدمتگزاری صورت گیرد و ما وظیفه خود را به تمام معنا خدمت به این افراد می‌دانیم.

قالیباف تصریح کرد: انصافا مردم جنوب شهر که در فراز و نشیب‌های انقلاب با انقلاب بودند امروز باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند و من به عنوان شهردار تهران می‌گویم که شاید خدمت رسانی ما به آن‌ها آنطور که باید و شاید نبوده است اما ‌‌نهایت تلاش و توان خود را برای خدمت رسانی به آن‌ها به کار گرفته‌ایم و خدا هم از بندگانش این را می‌خواهد که در حد وسع و توان خود تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین معضل مناطق ۹ و ۱۰ بافت‌های فرسوده است گفت: در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده این دو منطقه تصمیم گرفتیم که پولی بابت پروانه ساختمان از شهروندان دریافت نکنیم چنانکه طی سال‌های اخیر در مجموع این دو منطقه حدود ۲۳ میلیارد تومان از درآمد‌های شهرداری در حوزه پروانه ساخت دریافت نشد اما متاسفانه به دلیل تراکم ساختمان‌ها در بافت فرسوده و ریز دانه بودن آن‌ها آنطور که باید و شاید شاهد نوسازی نبودیم.

شهردار تهران در ادامه در خصوص بازگشایی مسیر پادگان جی گفت: قرار بود این کار زود‌تر از این‌ها انجام شود اما با وجود آنکه شهرداری به تعهدات خود عمل کرده به دلیل اختلاف نظری که بین نیروهای مسلح وجود داشت این کار کمی به تاخیر افتاد اما خوشبختانه توافقات لازم صورت گرفته و امید است که به زودی شاهد باز شدن مسیر پادگان جی باشیم.

وی تصریح کرد: ادامه خیابان استاد معین و بزرگراه یادگار امام در داخل پادگان جی صورت گرفته اما هنوز این مسیر باز نشده است.

قالیباف در پایان در خصوص تعریض خیابان امام خمینی (ره) گفت: این پروژه در دست اجرا است که امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام و بهره برداری برسد.

بنا بر این گزارش، مجموعه شهربانو در منطقه ۱۰، چندین زمین چمن مصنوعی و یک خانه دوچرخه در منطقه ۹ با حضور شهردار تهران افتتاح شد. همچنین در این مراسم از آیت الله شهسواری، خانواده شهیدان عباس جانی‌پور، مسعود و برهان ابراهیمی و جانباز محمد رضا هاشمیان تقدیر به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز