خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار در کشور:

سامانه «کنترل هوشمند ساخت و سازحریم شهر تهران» در منطقه ۲۰کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۷

این سامانه در سه مرحله برای موقعیت‌های پرخطر، متوسط خطر و کم خطر اجرایی می‌شود که پس از پیمایش و حصول نتایج مرحله نخست، مراحل بعدی آن عملیاتی می‌شود و به زودی این طرح در دیگر مناطق شهر تهران نیز اجرا خواهد شد.

ایلنا: مدیر کل حریم شهر تهران از راه اندازی نخستین سیستم کنترل هوشمند ساخت و ساز حریم پایتخت در منطقه ۲۰ شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران، سید صباح الدین متقی با اشاره به اینکه سیستم کنترل هوشمند ساخت و ساز حریم برای نخستین بار در کشور انجام شده است افزود: این سامانه قابلیت رصد ساخت و ساز‌های محدوده حریم را به شکل هوشمند و لحظه به لحظه برای مدیریت شهری اعم از ناحیه، منطقه و ستاد فراهم کرده است.

متقی کاهش نیروهای فیزیکی در حریم، کنترل آنلاین، صرفه جویی اقتصادی و ثبت تخلفات صورت گرفته را از مهم‌ترین اهداف این اقدام برشمرد و خاطرنشان کرد: با نصب دوربین‌های مدار بسته در نقاط حساس محدوده حریم منطقه۲۰، به صورت پی در پی از موقعیت تحت پوشش عکس گرفته می‌شود و با ثبت و ضبط کوچک‌ترین تغییرات، تخلفات ساخت و ساز مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این سیستم برای موقعیت پرخطر منطقه ۲۰ که بیشترین مساحت حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده به صورت پایلوت اجرا شده است، تصریح کرد: این سامانه در سه مرحله برای موقعیت‌های پرخطر، متوسط خطر و کم خطر اجرایی می‌شود که پس از پیمایش و حصول نتایج مرحله نخست، مراحل بعدی آن عملیاتی می‌شود و به زودی این طرح در دیگر مناطق شهر تهران نیز اجرا خواهد شد.

وی با تاکید بر صیانت از حریم شهر و ایجاد فضاهای تفرجگاهی و فضای سبز تصریح کرد: طرح جامع حریم شهر تهران در مراحل پایانی قرار دارد و با تصویب و اجرای آن از هر گونه ساخت و سازی در حریم جلوگیری می‌شود که گام مهمی در یکپارچه سازی مدیریت حاکم بر حریم پایتخت است.

مراسم رونمایی از سامانه کنترل هوشمند ساخت و ساز حریم شهر تهران با حضور مدیر کل حریم شهر تهران، قائم مقام شهردار منطقه، معاون شهرسازی و معماری و مدیرروابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز