خبرگزاری کار ایران

عرب ست شبكه العالم را حذف كرد

کد خبر : ۵۷۴۷۶

شركت ماهواره‌ای عرب ست كه در پی رایزنی‌های مسئولان شبكه العالم، پخش برنامه‌های این شبكه را روی ماهواره بدر-4 از سر گرفته بود، آن را برای چندمین بار متوقف كرد.

ایلنا: پخش برنامه‌های شبكه خبری العالم روی ماهواره "عرب ست" كه از سه روز پیش از سر گرفته شده بود، بار دیگر متوقف شد.

 به گزارش ایلنا، شركت ماهواره ای عرب ست كه در پی رایزنی‌های مسئولان شبكه العالم، پخش برنامه‌های این شبكه را روی ماهواره بدر-4 از سر گرفته بود، آن را برای چندمین بار متوقف كرد.

پخش شبكه العالم روی عرب ست، نخستین بار در بهمن ماه 88 و در پی نشست وزرای اطلاع رسانی عرب در قاهره، متوقف شده بود. به نظر می رسد اطلاع رسانی شفاف شبكه خبری العالم در مورد وقایع جهان عرب، به ویژه كشورهای عربی حوزه خلیج فارس، برای حكام این منطقه ناخوشایند و غیرقابل تحمل است. پخش شبكه‌های ماهواره‌ای از روی ماهواره‌های موجود براساس قراردادهای قانونی انجام می‌شود و قطع انها در كنوانسون‌های بین‌المللی غیرقانونی اعلام شده است.

چندی قبل در همایش اعلام همبستگی با شبكه‌های تلویزیونی تحریم شده ایرانی كه در بغداد برگزار شد، جمعی از روزنامه‌نگاران، مسئولان شبكه‌های تلویزیونی، نمایندگان مجلس و فعالان حقوق بشر، ‌قطع پخش شبكه‌های ایرانی ازجمله پرس تی وی، العالم، الكوثر، سحر و جام جم را از روی ماهواره‌های یوتل ست، هاتبرد، نیل ست و عرب ست محكوم كرده بودند.

شركت كنندگان در این همایش همچنین از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشر و حامی رسانه‌ها خواسته بودند با آنها در محكوم كردن این اقدام سیاسی غرب هم صدا شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز