خبرگزاری کار ایران

نقش موثر والدین در پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخرسال

کد خبر : ۵۷۴۶۹

نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال بسیار موثر است و والدین می‌توانند در شادی‌های فرزندانشان مشارکت داشته و در تهیه وسایل آتش بازی بی‌خطر و مفرح آن‌ها را همراهی کنند.

ایلنا: رئیس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور گفت: آخرین چهارشنبه سال به‌رغم همه زیبایی‌ها و شادمانی‌های شهروندان ایرانی، همواره حوادث تلخی را به دنبال دارد و والدین در پیشگیری از این حوادث نقش موثری دارند.

به گزارش ایلنا، دکتر مشیانه حدادی اظهار داشت: هر سال مواد محترقه‌ای وارد بازار می‌شود که قدرت انفجار آن‌ها بیشتر از سال پیش بوده و در بسیاری از مواقع برای اینکه قدرت انفجار بیشتری داشته باشند در داخل آن‌ها از خرده شیشه استفاده می‌شود که در زمان انفجار پرتاب شده و علاوه بر تولید صداهای گوش خراش و آزار دهنده آسیب‌های جدی به چشم و سایر ارگان‌های بدن وارد می‌کند.

وی افزود: نقش خانواده‌ها در پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال بسیار موثر است و والدین می‌توانند در شادی‌های فرزندانشان مشارکت داشته و در تهیه وسایل آتش بازی بی‌خطر و مفرح آن‌ها را همراهی کنند.

رئیس اداره پیشگیری از حوادث اورژانس کشور تصریح کرد: ‌ والدین باید از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کرده و نظارت مستمر بر این موضوع داشته باشند همچنین از نگهداری مواد محترقه و وسایل آتش بازی (حتی وسایل و مواد استاندارد) در نزدیکی وسایل حرارتی و برقی خودداری کنند.

وی به هموطنان توصیه کرد: ‌از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیکی پست‌های برق یا ایستگاه‌های فشار گاز، پارکینگ‌های عمومی و برپایی آتش‌های حجیم و غیر قابل مهار خودداری کنند و در صورت بروز هز گونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن ۱۱۵ مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز