خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان:

ایستگاه‌های مطالعه در کردستان با استقبال خوبی روبرو شده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۹۲

اجرای طرح مذکور شاخص دسترسی مردم را به کتاب ارتقا داده است/ کتاب های موجود در سازه های ایستگاه مطالعه به صورت روزانه شارژ می شوند و پس از گذشت یک ماه نیز تمام عناوین موجود تغییر می کند و کتاب های جدیدی در ایستگاه قرار داده می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان از فعالیت سه ایستگاه مطالعه در شهرستان سنندج خبر داد و گفت: خوشبختانه اجرای این طرح با استقبال خوبی از سوی مردم و مسئولان روبرو شده است.

عطاء الله رستگار در گفت وگو با ایلنا اظهار داشت: ایستگاه های مذکور نزدیک به یک ماه است که در مجتمع قضایی شهید بهشتی دادگستری سنندج، اداره آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان سنندج و استانداری کردستان راه اندازی شده اند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح مذکور از 16 بهمن ماه سال جاری به صورت آزمایشی در تمام استان های کشور آغاز شده است و در چند روز آینده و پس از بررسی های لازم تعداد این ایستگاه ها افزایش می یاید.

رستگار افزود: ایستگاه مطالعه قفسه ویژه مخصوص کتاب است که در اماکن عمومی مانند فرودگاه‌ها، پایانه‌ها، بانك‌ها، بیمارستان‌ ها و ادارات دولتی جانمایی و راه اندازی می شود و افراد می توانند از کتاب های موجود در این قفسه ها بهره مند شوند.

 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان با اشاره به استقبال چشمگیر از راه اندازی ایستگاه های مطالعه در مکان های یاد شده، افزود: اجرای طرح مذکور شاخص دسترسی مردم را به کتاب ارتقا داده است.

وی بیان کرد: بر اساس طراحی ایستگاه های موجود، 15 عنوان کتاب در یک هزار و 500 نسخه با موضوعات متنوع و در شمارگان مختلف در این ایستگاه ها قرار داده می شود که افراد می توانند کتاب ها را به صورت امانت از قفسه ها بردارند و پس از مطالعه به همان ایستگاه ها و یا ایستگاه های دیگر و یا نزدیک ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند.

 رستگار تصریح کرد: مردم می توانند کتاب های موجود در ایستگاههای مطالعه را به امانت برده و پیش بینی ما این است که طی 15 روز آن را بازگردانند و در صورت علاقه مندی مردم به نگه داری کتاب، می توانند با پرداخت مبلغ دو هزار تومان به شماره حسابی که در پشت کتاب نوشته شده، کتاب را برای خود نگه دارند.

وی یادآور شد: کتاب های موجود در سازه های ایستگاه مطالعه به صورت روزانه شارژ می شوند و پس از گذشت یک ماه نیز تمام عناوین موجود تغییر می کند و کتاب های جدیدی در ایستگاه قرار داده می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه از زمان راه اندازی ایستگاه های مطالعه درخواست های زیادی از سوی بخش های مختلف به منظور راه اندازی سازه های مذکور صورت گرفته است.

وی در پایان ابراز داشت: اداره کل کتابخانه های عمومی با بررسی های کارشناسی ایستگاه های مطالعه را در مکان های پررفت ها و آمد مستقر می کند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز